28 Ocak 2009 Çarşamba

Ponpon pasta

Yazan Bal küpü zaman: 08:36


Malum Bursa'dayım. Dün kayınvalidemin günü vardı. Onun için hazırladığım bu tatlıyı ilk defa yaptım. Aslında adı profiterol ama kayınvalidem gençliğinde çok yaparmış ve adına da ponpon pasta diyordu. Benim de çok hoşuma gitti bu isim ben de o yüzden bu isimle yayınlamaya karar verdim.
Ekler tarzı pastaların yapımının zor olacağı düşüncesiyle hiç yapmamıştım ama denk mi geldi bilmiyorum güzel ve kolay oldu. Tarif şöyle;
  • 1 (büyük )su bardağı su
  • 1 (büyük)su bardağı un
  • 1 tutam tuz
  • yarım paket margarin
Margarin eritilir, içine diğer malzemeler eklenip karıştırarak tencerede pişirilir. İyice soğuyunca içine teker teker 4 yumurta kırılır.( 1 YUMURTA KIRINCA MALZEMEYE İYİCE YEDİRİLMEDEN 2. KIRILMAZ.) Hamur olunca kaşık kaşık tepsiye dizilip, kapak hiç açılmadan 170 derecede iyice pembeleşene kadar pişirilir.
Bu arada içine muhallebisi yapılır.
  • 1 kilo süt
  • 1 yumurta
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 8 tepeleme yemek kaşığı şeker
  • vanilya

Pişen ponponlar soğuyunca kesilip içlerine krema sürülür, üzerine çikolatalı sos dökülür.

11 yorum:

üşüƬüƘ ƤƦЄƝƧЄƧ on 28 Ocak 2009 10:09 dedi ki...

yapımı gercekten kolay =) normalde bn böle şeyleri beceremem ama profiterol yapabılıyorum =) sizinkide muhteşem olmuş =)ellinize sağlık =)

Unknown on 28 Ocak 2009 10:32 dedi ki...

Canım çekti valla, yapsammı abacaba haftasonu.

Moonish (moonsun) on 28 Ocak 2009 11:01 dedi ki...

Sevgili Bal Kupu bunlar cok guzel duruyor :)) Ellerine saglik, insan yemeye kiyamaz :))

AskinAy on 28 Ocak 2009 11:19 dedi ki...

ponpon pasta harika görünüyor ellerine saglik ve afiyetler olsun,sevgiler..

GeCe on 28 Ocak 2009 14:11 dedi ki...

ay ben de diyorum bu profiterol değil mi diye çok güzel görünüyor

Bahar Ulus on 28 Ocak 2009 14:39 dedi ki...

tarafımdan mimlendiniiizz...

sevgiler.

Adsız dedi ki...

bayılırım profiterole. ama yapmayı pek beceremem bu tarifi denemeyi çok istiyorum. teşekkürler... elinize sağlık..

SMİLENA on 28 Ocak 2009 17:49 dedi ki...

of yani..çok hoş.ellerinize sağlık...

Primarima on 28 Ocak 2009 19:11 dedi ki...

ellerinize sağlık görüntü süper eminimki lezzetide nefisdir.

embir on 28 Ocak 2009 20:36 dedi ki...

hımmm nefis gözüküyor, afiyet olsun. Kayınvalideniz şanslıymış sizin gibi bir kızı olduğu için.

Adsız dedi ki...

selam nefis görünüyorlar...ellerine sağlık..

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez