5 Ocak 2009 Pazartesi

Kaliteli zaman

Yazan Bal küpü zaman: 09:00

Teknoloji hızla ilerliyor ama insanların vakti artacağına gittikçe daralıyor. Böyle bir çelişki içinde biz anne ve babaların da çocuklarına ayırabildiği vakit azalıyor. Bazen kendimi kötü hissediyorum. Çamaşırlar yıkanacak, tabii ki ütülenecek, yemek pişirilmeli, doktor randevuları, okulda toplantı var, misafir gelecek, baba zaten yorgun, anne çalışıyorsa iki katı yorgun... Bu koşuşturmaca içinde çocuklar gereken ilgiyi ne kadar görüyor? Bu yüzyılın çocuklardan beklentileri de çok. Daha fazla rekabet, daha çok çalışmalılar, matematiği kavramalı,tarihten anlamalı, bilgisayar zaten zorunlu, sosyal olmalı vs.. Uzayıp giden bir liste. Onları bu yüzyıla hazırlamak için, daha çok küçükler biliyorum ama, ülkelerine faydalı ve sağlıklı birey olmaları için eminim her annenin yaptığı gibi küçük oyunlar ve faaliyetlerle ben de onlarla kaliteli zaman geçirmeye çalışıyorum. Hatıra olarak kalması için de sayfalarımda onlara da yer vermeye karar vermiştim zaten.

Geçen akşam bu sebeple, birlikte balık tutmaca yaptık. Nasıl mı? Oğlum fon kartonuna çizdiğim balıkları kesti. Sonra üstlerine birer ataç iliştirdik. En son bir çubuğa (biz tahta kaşıkları kullandık) ip bağladık ve ipin ucuna da mıknatıs bağladık. İki kardeş balık tutmaca yarışı yaparken biz de onları kameraya çektik.

5 yorum:

GeCe on 5 Ocak 2009 09:51 dedi ki...

çok güzel bir aktivite olmuş, ben de 79 luyum bu arada yaşıt sayılırız ama benim daha çocuğum yok malesef yaş geldi 30 vah vah :p

Adsız dedi ki...

bu balık tutmaca iyi fikir çok hoşuma gitti. Çocuklarla bişeyler yapabilmek çok önemli.

Selma on 5 Ocak 2009 12:17 dedi ki...

Teşekkürler. Muhakkak deneyeceğim.

Nur on 5 Ocak 2009 18:25 dedi ki...

çok güzel bir fikir gerçekten. Eminim ufaklıklar çok eğlenceli saatler geçirmişlerdir

embir on 6 Ocak 2009 01:41 dedi ki...

Hay aklınla bin yaşa balküpü çok akıllıca olmuş, bu oyunu çok sevdim.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez