6 Ocak 2009 Salı

Çocuklar Ekran Başına

Yazan Bal küpü zaman: 13:10
Bilgisayar çağına hoşgeldiniz. Evet artık çocuklarımız bilgisayarla çok erken tanışıyorlar. Çok da ilgilerini çekiyor. Peki çocuklara neyi ne kadar izletmeliyiz?
Bazılarımız hiç izletmez ve elletmezken, bazılarımız da çocuğunu ekran karşısından alamadığından şikayetçi. Gerçekten zor bir konu. Ölçülü olduktan sonra her ikisinin de faydalı olduğuna inananlardanım.

Sonuçta görsel ve işitsel olarak katkıları çok. Tabii ki ne kadar ve neyle meşgul oldukları da önemli. Özellikle bizimkiler büyüdüklerinde bu konuyla daha çok uğraşacağız gibi görünüyor.
Yalnız internette benim kullandığım bazı siteler var sizlerle paylaşmak istedim. Önerilerinizle daha çok zenginleşeceğini düşünüyorum. Günde yarım saati geçmeyecek şekilde oğlumla bilgisayarda genelde bu siteleri izliyoruz, ya da oynuyoruz.
Çok güzel masallar ve oyunlar var.
http://www.umutcocuk.com/
Burada özellikle kızımın hastası olduğu kayu (Caillou) çizgi filmini izliyoruz
http://www.logomotif.com.tr/okuloncesi/
Renkler, sayılar vs güzel oyunlar var.
Bu yabancı sitede kayu çizgi filminin oyunları da var.
Burada da sesli masallar var. Oğlum çizgi film diye tutturduğunda yaklaşık (3 yaş civarı) bu masallarla onu teskin ederdim. Kendimiz okusak bile böylesini de çok seviyorlar...
http://www.muziklialfabe.com/ burada da boyamalar, oyunlar var

2 yorum:

SMİLENA on 6 Ocak 2009 15:48 dedi ki...

merhaba.bloğunuzu çok beğendim.bende ölçülü bir şekilde oğluma bilgisayarda oynamasında izin verenlerdenim.öyle bir çağdayız ki bu kaçınılmaz.oğlum nerdeyse okuyor artık bilgisayar sayesinde.paylaşımınız için teşekkürler..

Adsız dedi ki...

kontrolsüzce oturmadıkları sürece bi problem olmaz bence. bi de izin verilen sürelerde kontrol edilmeli çocuk ne yapıyor hangi sitelerde diye... verdiğin siteleri de inceliycem. eminim benim oğlum da hoşlanacaktır.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez