8 Ocak 2009 Perşembe

Aşure üzerine...

Yazan Bal küpü zaman: 22:12
Çocukluğumun tatlı hatıralarından biridir aşure ayı. Aslında her zaman yapılabilir bir şey olmasına ve çok sevmemize rağmen illa ki yılda bir kez yapılır, merakla pişen tencerenin önünde beklenirdi. Mis gibi tarçın ve karanfil kokuları burnumuzda tüterken, annem duasını etmeden tattırmazdı. Bundan olsa gerek, hemen sıcak sıcak yenirdi. O yüzden hala sıcak severim.
Daha sonra en zor aşamaya geçilir. Elimde bir tepsi, sıra sıra kaseler, dökmemeye çalışarak mahalleye dağıtırdım. Tabi ki bir aile apartmanında büyüdüğümden, yengeler, babanneler hep sırayla aynı seramoni tekrarlanır, böylece bir sürü değişik aşure yerdik.
Aşureyi evlendiğimden beri 3. yada 4. kez yapıyorum. Bu en son yaptığım. Fena değil, annemin ki gibi olmasa da azimle denemeye devam ediyorum. Yalnız anladım ki aşure kalabalıkla ve paylaşırsan güzel oluyor...

Aşurenin içeriği hep dikkatimi çekmişti. Asla birarada düşünemeyeceğin şeyler karışıyor ve çok lezzetli bir tatlı karşımıza çıkıyor. Yani ne bileyim nohutun, kurufasülyenin tatlı olarak kullanıldığı yer var mı? Bir kere rahmetli babannem tuzlusunu yapmıştı da hiç beğenmemiştim.

Ve daha sonra Elif Şafak'ı okudum. Onun; farklılıkların nasıl birarada güzel olduğu hakkındaki benzetmesine hayran oldum. Aşureyi Anadolu'ya benzetiyordu. Anadolu gibi binbir çeşit lezzet birarada... O zamandan beri her Aşure yediğimde Anadolu'muzun o güzelliği de aklıma geliyor. Farklılıklarımızın bizi zenginleştirmesi ve birarada tutması dileklerimle...

5 yorum:

VİRGO on 9 Ocak 2009 12:01 dedi ki...

AŞURENİN BATİNİ ANLAMAKİ YORUMU DA ZATEN HERŞEYİ KENDİNDE CEM ETMESİ VE O YÜZDEN DE MÜKEMMEL BİR TATLI GİBİ GELİYO BANA AFİYET OLSUN ELLERİNİZE SAĞLIK...

üşüƬüƘ ƤƦЄƝƧЄƧ on 9 Ocak 2009 12:54 dedi ki...

ayy bnde cok severım aşureyi sıcak sıcak çok hoş oluyo =) ailede bi ben küçük kaldığım için teyzemlerden sonra dağıtma işide bana kaldı =) yorucu ama zevklı

Unknown on 9 Ocak 2009 15:48 dedi ki...

Ne güzel bir yazı olmuş

kesinlikle aşure paylaştıkça güzelleşen bir tatlı çocukluğumda annem dağıt dediğinde kızardım.henüz kendim yapmadım ama eğer yapsam gururla dağıtırım.

sevgiler

Adsız dedi ki...

ben pek sevmem açıkçası aşureyi. ama bu anadoluya yapılan benzetme çok hoşuma gitti.

manii on 10 Ocak 2009 00:46 dedi ki...

Merhaba,aşure sıcakda çok güzel oluyor ,soğukta.Her sene muhakkak yaparız bizde çalıştığım için genelde annem yapar,ben yardım ederim sadece birkez kendim yapmıştım çok emek verilen bir tatlı...Sizinde ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez