17 Ocak 2009 Cumartesi

İnegöl köfte & piyaz

Yazan Bal küpü zaman: 20:30

Küçük bir kız hatırlıyorum. Yaz sıcaklarında sabah erken saatlerde dedesinin elinden tutup, yokuş yukarı eski evlerin arasından sessizce yürüyen... Sabahın serin ve temiz havası yüzlerine çarparken vardıkları yer, eski bir hanın giriş kapısının yanıdır. Bu yüzyıllık handaki küçük dükkanda dedesine yardım eden küçük kız hiç sıkılmadan 5 m2 lik bu dükkanda olmaktan çok mutludur.

Burada geçirdiği zamanın büyük bir bölümü dedesinin onu mutlu etmek için sunduğu ikramlarla doludur. Köşede ki dondurmacı, gazozcu hep onlara çalışır sanki. En önemlisi de öğlenleri gittikleri köftecidir. Dedesi arada bir hatta küçük kız ne zaman isterse onu bu köfteciye götürür. Esnafların arasında, "sen ne kadar da babana benziyorsun" sözlerini duymaya alışmış küçük kız dedesiyle lezzetli yemekler yemiş ve çok güzel zamanlar geçirmiştir... Canım dedeciğim ne zaman bu köftelerden yesem seninle geçirdiğimiz yaz tatillerini anmadan yapamıyorum. Allah senden razı olsun, Rahmetini eksik etmesin üzerinden dedeciğim..

Bursa'da otururken inegöl köftesini hep hazır yerdik. Çünkü çok güzel yapan yerler vardı. O yüzden evde hiç yapmazdık hatta yapılabileceğini de düşünmemiştim. Buralarda pek güzel hazırlayan yok. Daha doğrusu bizim bu civarda hiç yok. Geçenlerde, blogumu açmadan önce denemiştim hoşumuza gitmişti. Bu akşam da inegöl köftesi yaptım. Hemen bloguma da ekleyeyim dedim. Arada bir de pişirmeye karar verdim. İnegöl köfte genelde yanında patates kızartması ve sosla sunulur. Sonrasında da sütlü kadayıf tatlısı ikram edilir. Bu akşam tatlımız yoktu maalesef. Tarifi de çok kolay. Öncelikle İnegöl köftesinde ekmek (galete unu) ve baharat yok. Kıyması biraz yağlı olmalı, yoksa kuruyor..( dana döş kısmı en uygun)

  • kıymanızı , karbonat ve az suyla yoğurup bir gece bekletiyorsunuz. (1/2 kilo kıymaya, 1 tatlı kaşığı karbonat)

  • ertesi akşam pişirmeden önce çıkarıp, 1 soğan rendeliyorsunuz, 1-2 saat daha buzdolabında dinlendirip, tuzunu ekleyip, ince uzun şekil veriyorsunuz.

  • Orjinali kömürde pişer, mümkün olmadığı için ben tost makinasında pişirdim.İşte bu kadar...
Eh Bursa'ya gidince yine de inegöl köftesi yenmeden dönülmez. Peki en güzel neresi yapar? İstanbul tarafından gelenler için İnegöl'e gitmek zor olduğu için Bursa'da, Bursa Çiçek ızgara, Zeynel köftecisi ve İmren köfte, Özdilek tavsiyemdir. Yolunuz düşerse aklınızda bulunsun.

12 yorum:

embir on 18 Ocak 2009 00:06 dedi ki...

bak gece gece yine yemek gördüm :))) afiyet olsun canım

AskinAy on 18 Ocak 2009 00:48 dedi ki...

Iyigeceler ziyaretine geldim, ama leziz mi leziz tarifini görünce canim cekti aciktim bir parca aldim gülüm,kizmazsin degilmi):))sevgilerimi gönderiyorum ,Mutlu Pazarlar

Moonish (moonsun) on 18 Ocak 2009 09:59 dedi ki...

Hmm tadina doyum olmaz :)) Simdi esim bunu gorurse Inegol kofte diye tuturur :)) Ellerinize saglik :))

GeCe on 18 Ocak 2009 11:09 dedi ki...

çok sıcak bir yazı yazmışsın biz de yazşamış gibi olduk bu köfteyi ben de evde hiç yapmadım ellerine sağlık deneyeceğim

Paşa on 18 Ocak 2009 12:43 dedi ki...

oh ne güzelde görünüyor olmadı çok açııımm:)))

Unknown on 18 Ocak 2009 13:20 dedi ki...

En sevdiğim ikilidir köfte ve piyaz nasıl yakışır birbirine

ellerine sağlık canım

iyi pazarlar
öpüyorum.

Adsız dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK BEN BÖRÜLCE SALATASINI ALDIM GİTTİM:)

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok lezzetlidir. bende hep hazır yedim. evde deniyeceğim.

Bal küpü on 19 Ocak 2009 08:27 dedi ki...

sağolun arkadaşlar, sevgiler hepinize..

PERİLİ KÖŞK on 19 Ocak 2009 23:25 dedi ki...

çok güzel görünüyor,elinize sağlık;kaşar orijinal tarifte var mıdır yoksa yapanlar öyle kendi zevkleri ile mi ekliyorlar?merak ettim,doğrusu nedir ?

Bal küpü on 20 Ocak 2009 00:05 dedi ki...

Bildiğim kadarıyla orjinalinde yok. Ama zevke göre farklı eklentiler yapılabilir herhalde.

Primarima on 21 Ocak 2009 01:27 dedi ki...

Tarif için teşekkürler çok severim veyapmak istediğim bişeydir.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez