10 Ocak 2009 Cumartesi

Bursa Lokumu

Yazan Bal küpü zaman: 10:51
Bursa'nın lezzetlerinden biridir cevizli lokum. Lokum denince insanların aklına genelde Türk lokumu gelse de, Bursa'da lokum denildiğinde herkes cevizli lokumu anlar. Kına gecelerinin, çerezle beraber değişmez ikramıdır. Kınalardan çıkarken kapıda aileden birisi, güzel ambalajlanmış lokumları herkese dağıtır. Genelde fırınlarda da satılır. Kayınvalidemin de bayramlarda baklava yanına yaptığı tatlı yemekten bayılanlar için bir alternatiftir.

Tatlı yada tuzlu yapılabilir. İstanbul da yok. O yüzden arada bir, özledikçe misafirlerime ve bize yapıyorum. Aslında mayalı hamurla yapılır. Ben fırından aldığım ekmek hamuruyla yapıyorum. Zaman kazandırıyor.

Bu sabah 2 tane ekmek hamuru aldık. Hamuru biraz kabarması için ılık bir yerde beze sarıp beklettim. Hamur kabarınca, sıvıyağla uzun bir dikdörtgen şeklinde büyüttüm. İçine dövülmüş ceviz, yenibahar ve az şeker ekledim. (tatlı olmasını isterseniz şekeri fazla koyarsınız) Daha sonra rulo yapıp, 3 parmak genişliğinde kestim. Üzerine fırçayla sıvıyağ sürüp 200 c fırınladım. Hemen hazır oluyor.

Sadece zeytin ezmesi sürerek de yapılabilir. Zeytin yemeyen çocuklar genelde böylesini anlamadan yiyorlar.

12 yorum:

41 kitchen on 10 Ocak 2009 12:28 dedi ki...

buna benzer bişey bizim oralarda da yapılıyor. adı da nokul ama ekstradan içine haşhaş ya da tahin konuluyor. çok lezzetli de olur bu tarz şeyler:) ellerinize sağlık

VİRGO on 10 Ocak 2009 13:12 dedi ki...

aifyet olsun bende severim lokumu rahmetli halam a gittiğimizde mutlaka yapılırdı.ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor..ekmek hamurundan oluyorsa yapabilirim zira ne hikmetse benim mayalı hamurlarım taş gibi oluyor bir türlü tutturamıyorum:) eline sağlık

ufuk on 10 Ocak 2009 18:05 dedi ki...

bilmezmiyim o tadı.yanındada tavşan kanı bir bardak çay:))
ellerine saglık

Bal küpü on 10 Ocak 2009 18:49 dedi ki...

Sağolun arkadaşlar. Mümkün olsa da size de göndersem :)

manii on 10 Ocak 2009 21:48 dedi ki...

Evet çok severiz bizde lokumu,genelde bizim evde de cevizli ve zeytinlisi olur.acil misafir geleceği zaman kurtarıcımızdır hemen yaparım ,sizinkilerde çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık.
Sevgiler...

Unknown on 10 Ocak 2009 22:06 dedi ki...

Daha önce yemedim ama nefiss birşeye benziyor.zeytin yemeyen oğlum için deneyeceğim bir tarif
ellerine sağlık
sevgiler

Sibella on 10 Ocak 2009 22:25 dedi ki...

Ahh çok güzel görünüyor, mutlaka denemeyi düşünüyorum ama sanırım ben içine tarçın da koyarak yapabilirim, tarçınlı çöreği de çok severim çünkü ikisini birleştirmiş olurum hem. Teşekkürler, ellerinize sağlık :)

elma şekeri on 11 Ocak 2009 00:41 dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü…

GeCe on 11 Ocak 2009 12:38 dedi ki...

bursada yaşayan akrabalarımızın düğünlerinde yemiştik buna benzer bişey ama aynen böylemiydi hatırlamıyorum. gerçekten düğünlerde olmazsa olmazdı. elinize sağlık

Adsız dedi ki...

ilk kez görüyorum bursa lokumunu. görüntüsü biraz gül böreğini andırıyor. fotoğrafı ilk gördüğümde gül böreği sandım :)) eline sağlık.

Unknown on 20 Mart 2009 19:33 dedi ki...

acayip görünüyor.hemen yapacağım..

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez