19 Ocak 2009 Pazartesi

İlla edeb

Yazan Bal küpü zaman: 21:34

Geçen akşam televizyonda duyduğumda sevinmiştim. Türk markalarının oluşturduğu bir birlik tek markada birleşip, büyük bir alışveriş merkezinde promosyonlu bir açılış yapacaktı. Çok güzel bir fikir gerçekten aslı itibariyle kaliteli ve güzel ve de uygun olduktan sonra halkımız niye kendi ürününü almasındı ki? Böylece dünya markalarıyla rekabet edecek olgunluğa erişilebilirdi.


Allahtan açılışa gitmek gibi bir gaflette bulunmadım. Ertesi akşam haberleri izlerken şok oldum. %90 indirim evet özeldi, ama tanıtım içinde bu kadar eziyete değer miydi? Gecenin bir vakti insanlar birbirini parçalarcasına bir izdihamla hoş görüntüler olmadı yani. Zaten pek çok insan istediğini alamamış. Eşim; reklam işte, iyisi kötüsü olmaz, adamlar halinden memnun dese de, yağmalama görüntüleri hoş olmadı. Böyle tanıtımlar sınırlanmalı. Adamakıllı %70 yap bir kaç gün sürdür, ne bileyim dikkat çekmek için iyi! bir pazarlama tekniği ama hiç güzel olmuyor bence...

Yüzyılların insana kazandırdığı bencillik, kabalık, menfaat mi olmalıydı. Her şey güç, kuvvet, statü mü? Abartmış olabilirim ama incelik, hassasiyet, zerafet neredeyse yok olmak üzere. Hayat bir mücadeledir, güçlü olan kazanır mantığı kültürümüze ters düşen bir yanılgıdır aslında. Batı kendi içinde çözemediği buhranları bize de yansıtmaktadır.


'Batı toplumu, dünyayı yörüngeye sokabilir, aya ulaşabilir ama iki insan için birbirini boğazlamadan, bir hafta süreyle yaşama yolunu bulamamıştır.
G.Leonard

Valla mevzu nerden başladı nereye geldi anlamadım. Ama böyle şeylerden bahsetmeyi sevmesem de, insan duygularına hakim olamıyor işte. Neyse küreselleşme mi nedir, inşallah insanlığın lehine işler ve akılla akıllanmış beyinler, bir de sevgiyle tedavi olup, iyice incelir, hassaslaşır...

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep
Her hüner makbul imiş, illa edep, illa edep...

3 yorum:

AskinAy on 20 Ocak 2009 13:03 dedi ki...

Selam canim,bende annemden aldim dün haberi kendim izlemedim ama anlattigi kadariyla izlemis kadar oldum yani:))haklisin canim bencede abartmaya hic gerek yok,ama oluyor iste ve sanirim olmaya'da devam edecektir malesef,kendine iyi bak,hersey gönlünce olsun,sevgiler,....

SMİLENA on 20 Ocak 2009 18:22 dedi ki...

korkunç bir manzaraydı yaaa.millet kudurmuş gibiydi...

Adsız dedi ki...

görüntüler çok çirkindi...altı üstü giysi bu yani bu kadar saldırıp çoluk çocuk birbirini ezecek kadar ne var ki..sanırım bundan kazanç sağlamayı düşünenler daha çok rağbet etmiş olmalı..ben afrikada kurban dağıtımı yapıldığını izlemiştim ve o insanlar bile sıraya girip verilene razı olup sakin bir şekilde yardımlarını alıp gidiyorlardı bizim memlekette bir bidon su dağıtılacak diye millet birbirini çiğniyor..afrikadan daha mı kötü durumdayız yoksa görgüsüzmüüyüz anlayamadım

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez