12 Mart 2009 Perşembe

Sütlü Şerbetli Hindistan Cevizli Tatlı

Yazan Bal küpü zaman: 09:04
hindistan cevizli tatlı
Hindistan cevizli tatlı yaptım dün.
Hem sütlü hem şerbetli çok lezzetli bir tatlı oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı hindistan cevizi 1,5 su bardağı un
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • kabartma tozu
  • ŞERBETİ
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su

Ilık tatlıya ılık şerbet dökülür. Soğuyunca üzerine 2 su bardağı süt dökülür. Süslenir.

Resimlerken rahmetli babannemden kalan tabağı kullandım. Ve içim cız etti birden. Üzerinde onun izlerini taşıyordu.

Her bayram tatlıları bu tabakla ikram ederdi. Birden insan ve eşya arasındaki o garip bağ geldi aklıma.

Eşya.

İlk düşündüğünde basit bir tabak, bir saat, bir masa örtüsü gibi eşya işte. İnsana mahkum. Bakım ister, temizlik ister. İnsana muhtaç. Ama insan gidiyor, o kalıyor.

Acı olan belki avunduran, biraz korkutan gerçek.

Giydiğim elbise, okuduğum kitap, taktığım yüzük benden uzun ömürlü. Ve eşyaya sinen o insan hatıraları. Her gördüğünde sahibini hatırlatan garip, hüzünlü ama avunduran. Böyle duygulara sardı beni bir fotoğraf bile. Hele o kişiden kalan fotoğraflar, bir sürü fotoğraflar. Ne bileyim hüzünlendim birden, ben de böyle garip bir insanım işte.

Allah herkesin tüm ölmüşlerine rahmet etsin inşallah....

7 yorum:

уαѕємin... on 12 Mart 2009 10:49 dedi ki...

Elinize sağlık harika görünüyor sabah sabah ne güzel giderdi şimdi..

Afiyetler olsun efendim


Sevgiler

SMİLENA on 12 Mart 2009 10:56 dedi ki...

çok ta güzel kabarmış.ellerine sağlık canım

esr@ on 12 Mart 2009 11:05 dedi ki...

ellerine sağlık canım. Çok hoş görünüyor.

GeCe on 12 Mart 2009 11:10 dedi ki...

ellerine sağlık tabak da tatlı da çok güzel eşyalar konusunda çok haklısın giden gidiyor ama hatırası eşyalarla kalıyor

3prenses on 12 Mart 2009 11:37 dedi ki...

harika ellerine sağlık.

TATESAL on 12 Mart 2009 12:31 dedi ki...

Olsada yesek anları....Ölülerinize Allahtan rahmet diliyorum canım..

AskinAy on 12 Mart 2009 17:51 dedi ki...

ellerine saglik ve allah rahmet eylesin canim benide duygulandirdin,bende cok önem veririm bu tür hatiralara beden gider ama ardinda biraktiklari cok büyük bir anlam kazandirir...

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez