18 Mart 2009 Çarşamba

Ali Paşa Pilavı & Elma Kompostosu

Yazan Bal küpü zaman: 09:34
Ali pasa pilavi 1
Ne zamandır denemek istiyordum bu pilavı. İyi ki denemişim çok beğenildi. Artık bu Ali Paşa kimse pilavı lezzetli oldu gerçekten :)

Pirinci ıslattım önce (25 Dk yetiyor).

Daha sonra yağda dolmalık fıstıkları, kuru üzümleri ve antep fıstıklarını (tatlılar için aldığım file fıstıkları kullandım) biraz kavurdum.

İçine pirinci ekleyip onu da kavurdum. Suyunu ekledim. Pilav pişerken hazırladığım küçük nohut şeklinde köfteleri yağda kızarttım.

Demlenmeye yakın köfteleri pilava ekledim.

Pek çok şey eklenebilir aslında (badem, kestane, ya da köfte yerine et) Ama herhalde adı o zaman Ali Paşa Pilavı olmaz:)

Ali pasa pilavi 2

Yanına elma kompostosu yaptım.
Bir kaç keredir kompostoyu elmalara 1 çubuk tarçın ve 1-2 karanfil ekleyip yapıyorum. İnanın çok lezzetli oluyor. Çocuklar bayılıyor. Aslında şeker ekliyorum. Televizyonda şeker yerine kuru kayısı ekleyin demişlerdi. Öylesini de denemeyi düşünüyorum.

Bu hafta sonu kısmetse Bursa'dan misafirlerim var. Yani annemle kayınvalidem gelecek. Bakalım özlediler torunlarını, biraz hasret giderecekler.

Allah'tan çok uzakta değilizde sık sık görüşebiliyoruz. Ailesinden uzakta olan herkese güzel kavuşmalar diliyorum. Ne yapalım herkes iyi olsun, sağlıklı olsun o bile yeter :)

13 yorum:

kardelen on 18 Mart 2009 10:37 dedi ki...

çok müthiş görünüyo elinize sağlık..eminim çok lezzetli olmuştur tarif için teşekkürler sevgilerimle....

kubra zeynep kara on 18 Mart 2009 11:50 dedi ki...

cok guzel gorunuyor ellerinize saglik. eminim cok leziz olmustur:)

Ayca Karaoglan on 18 Mart 2009 12:22 dedi ki...

bal küpü, enfes görünüyor... tadı eminim harikadır. görüntünün enfesliğinde çektiğin fotografın payı çok büyük. bayıldım fotograflara :)

Limonlu Kek on 18 Mart 2009 14:11 dedi ki...

Minik minik köfteleriyle müthiş lezzetli görünüyor gerçekten, eline sağlık...

frambuazlı ruh pastasıyım on 18 Mart 2009 15:31 dedi ki...

ben de bi gün paşalı bir köfte yapmıştım. tarcini fazla kactigi icin tatli gibi olmustu, iyyk.. senin pasa cok daha lezzetli duruyor, otlama diyetimiz sona ersin ben de yapayim :)

Unknown on 18 Mart 2009 16:05 dedi ki...

Nefis görünüyor, eller,ne sağlık.

Unknown on 18 Mart 2009 19:53 dedi ki...

Afiyet şeker olsun,eline sağlık...

AskinAy on 18 Mart 2009 20:28 dedi ki...

ellerine saglik mükemmel görünüyor canim,sevgiler..

3prenses on 19 Mart 2009 10:41 dedi ki...

ali paşa pilavını hiç duymamıştım ama muhteşem bişeye benziyor hemen deniyicem.

GeCe on 19 Mart 2009 11:25 dedi ki...

resimler öyle çekici ki harika görünüyor

Ayşe on 19 Mart 2009 23:35 dedi ki...

uff fotograflar niye benim pc de gozukmuyor anlamiyorum. okudum herkes gormus..sanirim bende bi sorun var, pc yi temizledim de halbuki simdi, ama degismedi hala...

ama eminimki cok guzel ikisi de;) ellerine saglik...

Primarima on 20 Mart 2009 22:51 dedi ki...

Pilav şahane duruyor.

Butikpartim on 22 Mart 2009 19:38 dedi ki...

Bu pilavın çok lezzetli olduğuna eminim.Pilavı sade olarak değil de,içine sebze veya başka malzemeler konulduğunda çook severim.Fotoğraf da çok güzel çekilmiş,tebrikler..

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez