3 Mart 2009 Salı

Bal Küpü'nün çocukluğu

Yazan Bal küpü zaman: 08:45

Sevgili Leydielif' in isteği üzerine çocukluğum.
Bursa'da esnaf bir ailenin ilk çocuğu olarak dünyaya geldim. Zaten 2 kardeşiz :) benden 3 yaş küçük erkek kardeşim var. Şehrin tam göbeğinde kalabalık bir cadde üstünde geçti çocukluğum, öyle bahçe oyunları filan bilmem pek. Ama evimiz bir aile apartmanıydı. Babaanneler, yengeler . O yüzden dayı kızları, hala kızları birlikte büyüdük. Yazları hep beraber nerdeyse 7-8 araba Uludağ'a gider piknik yapardık. İşte o günlerden bir fotoğraf . Sanırım yıllardan 82 filan olmalı :) (Şaka gibi yaş aldı başını gidiyor.)

Yazları rahmetli annannemle köylerine giderdik. Orada çok eğlenirdim. Mısır, karpuz, ayçiçeği tarlaları, ördekler, kazlar, erik kuruları, tarhanalar, erişteler; ağaçlara çıkıp dut silkelemeler, ne kadar kalıyordum bilmiyorum ama dolu dolu geçerdi. Bir keresinde karpuz tarlasında bir karpuzu kaldırdığımda altında çöreklenen yılanı unutamıyorum hiç. Çok korkmuştum.

Kardeşimle de evde haylazlıklar yapmadan durmazdık tabi :) Bir kusur işlediğimizde annem, kim yaptı? diye sorunca ikimizin de ağzını bıçak açmazdı.

Kendi çapımda başarılı bir öğrenciydim, hiç sınıfta kalmadım, hiç takdirsiz geçmedim. Sakin, uslu, çekingendim. Bir sürü arkadaşım vardı. Bir de İlkokulda çok fazla ayak ipi oynadığımızı hatırlıyorum. Kız çocukları oynuyor mu hala? Devamlı lastik iplerle gezerdik :) Velhasıl çoook şey var anlatılacak...

Ama ne güzel oldu böyle geçmişi hatırlamak birden.
Aklıma şu şiir geldi şimdi, çocukluğunun kokusu burnunda tütenlere...

ÇOCUKLUĞUM
Affan Dede'ye para saydım
sattı bana çocukluğumu
artık ne adım var ne yaşım
bilmiyorum kim olduğumu
hiçbir şey sorulmasın benden
haberim yok olan bitenden
bu bahar havası bu bahçe
havuzda su şırılşırıldır
uçurtmam bulutlardan yüce
zıpzıplarım pırıl pırıldır
ne güzel dönüyor çemberim
hiç bitmese horoz şekerim

Cahit Sıtkı TARANCI

{ yazmak isterlerse Kelebek Gibi ve Mutlu Çocuklara iletiyorum}

12 yorum:

Moonish (moonsun) on 3 Mart 2009 09:06 dedi ki...

Bal Kupum ne guzel anlatmissin, ama en guzeli sanirim geriye donup baktiginda seni gulumsetecek guzel anilarinin olmasi :))

Ayca Karaoglan on 3 Mart 2009 09:54 dedi ki...

Ne güzel oldu bu çocukluk mimi, hepimizi piknik yapıp, oyun oynadığımız, yaramazlık yaptığımız günlere tatlı bir tebessümle götürdü :)

Unknown on 3 Mart 2009 10:28 dedi ki...

Resim çok güzel, çok etkilendim. Kalabalık bir aile içinde büyümüşsün benim gibi, ah ne eğlenceli geçerdi zaman.

kardelen on 3 Mart 2009 11:02 dedi ki...

Mime cevap yazdığın için teşekkür ederim çok güzel bir çocukluk geçirmişsin böyle akrabalarla aynı yerde büyümek çocuk yıllarının en güzel anılarıdır. Bende kalabalık bir ailede büyüdüm ondan biliyorum. Sevgilerimle...

GeCe on 3 Mart 2009 11:29 dedi ki...

ben de en çok bu mimi sevdik okudukça keyiflendik ve hüzünlendik çok güzel günlerdi

Bal küpü on 3 Mart 2009 19:51 dedi ki...

Gerçekten herkesi gülümsetti o günler, tabi hızla geçen zamanda hüzünlendirdi.

AskinAy on 3 Mart 2009 21:13 dedi ki...

cok sirin cikmissin canim anilari tekrar canlandirmak cok güzel:)sevgilerimle öptüm seni..

zehra on 3 Mart 2009 22:43 dedi ki...

ne guzel bır yazıydı bu boyle bayıldım bayıldım bayıldım
hep dıyorum bu mımın konusu cok guzel secılmıs

Adsız dedi ki...

çok sevimli güzel bi kız gördüm ben fotoda....yazıyı okumadan sıcak mutlu bi ailede büyüdüğün belli oluyo okuyunca dahada etkilendim çok güzel canım paylaşım için sağol....yüreğine sağlık:))

Adsız dedi ki...

Sayfanı çok begendim çok hoş olmuş.
Sevgiler..

Primarima on 4 Mart 2009 16:20 dedi ki...

Ya balküpü hem kendi çapında başarılı öğrenciydim demişsin hemde takdirsiz geçmemişsin :):)
valla tebrik ederim benim karnede zayıflar doluydu...çok güzel anlatmışsın.Fotoğrafa ise bayıldım.

Ayşe on 11 Mart 2009 23:38 dedi ki...

aaa cok sevindim mimine, insaallah tez vakitte cevaplamak isterim, sevgilerimle...

ah, bu arada fotografina da bayildim, hatta bir ara kendimi de icinde hissettim ;)

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez