1 Şubat 2009 Pazar

Cantık Üzerine

Yazan Bal küpü zaman: 23:46

Malum bir süredir Bursa'dayım. Günlerimiz dolu dolu geçiyor, ağrılıklı olarak akrabalarımla görüşüyorum ve bloga da pek birşeyler yazamıyorum. Buradayken bari Bursa'nın lezzetleri ile ilgili birşeyler yazayım dedim.

Bursa'nın pek çok ünlü lezzeti vardır. İskender Kebap, Kestane Şekeri gibi herkesin bildikleri haricinde bir de çok "bilinmez meşhurlar" da vardır. Genelde Bursa'lılar daha çok bilirler. Bunlardan birisi de cantık olsa gerek. Cantık Bursa'da kıymalı pide denince akla gelen şeydir aslında. Klasik kebapçıların yaptıkları kıymalı pidelerden farklıdır. Temel farkı da hamurunda gizlidir. Genelde pazar sabahları kahvaltılarında yeriz ve tadına doyum olmaz. Bursa'da cantık konusunda bir numara herhalde Reyhan fırınıdır. Yazıyı yazarken resim arayım dedim ki web sitesiyle karşılaştım. Pazar sabah erkenden insanlar buraya gider, sıraya girer, (kimisi cantığın iç malzemesini de götürür) ve pişen bir kutu içerisinde dumanı tüten cantıklar eve gelir. Sofra'da başka pek bir şeye ihtiyaç kalmaz yani. Tek başına cantık (peynir ve çay da güzel eşlik eder) yeter. Bir de peynirlisini de yaparlar ki o da güzel olur.

Yolu Bursa'ya düşen olursa cantığı da bir denesin derim...

13 yorum:

Ayşe on 2 Şubat 2009 00:17 dedi ki...

Adini ilk kez duydum, anlatimin da oyle guzeldi ki simdi cok merak ettim, ilk gidisimde aklimda bu cantik ;)

Iyi tatiller...

AskinAy on 2 Şubat 2009 00:29 dedi ki...

mmhhh guzel gorunuyor,cok canim cekti vallahi,sevgiler gulum,..

Ayca Karaoglan on 2 Şubat 2009 08:05 dedi ki...

Ben de ilk kez duydum. Bir kez Bursa'ya gitmiştim ama kimse cantıktan bahsetmedi :) Pideye benziyor dediğin gibi.Sanki daha doyurucu duruyor.

Primarima on 2 Şubat 2009 19:06 dedi ki...

Hiç bilmedğim ilk kez duyduğum birşey oldu bu...görüntü harika severim bu tarz şeyleri:)neyse Bursaya gitmek nasıp olursa aklımızda olacak:)

VİRGO on 3 Şubat 2009 09:30 dedi ki...

afiyet olsun sizlere...
ben geçen sene 2 şubatta vefat eden halamın cenazesinden sonra dua da yemiştim çok beğendim ama acılı bir günde yediğim için ama o günü hatırlattı...

akçahan on 3 Şubat 2009 11:33 dedi ki...

Ben bilirim Reyhan'ın Cantığını. Bursa mezunuyum. Sıcak, hafif kekikli olunca güzel bir lezzet. Sivas'ın etli ekmeklerinden sonra önce biraz kalın gelmişti ama sonra alışıp, sevmiştik. Yolu düşenlere tavsiye edilir.

Adsız dedi ki...

ilk kez duydum adını nefis görünüyor denemeyi çok isterim inşallah bi gün kısmet olur...

karamel mutfak on 3 Şubat 2009 17:53 dedi ki...

ismini ilk kez duydum ama o dumanı üstünde tüten her çeşit pideye aşinayımdır bizdede hafta sonu evde harç hazırlanır pidecinin yolu tutulur oh oh edaları içersinde afiyetle yeriz.sizlerede afiyet olsun

leyya on 3 Şubat 2009 21:19 dedi ki...

iyyyy bursalı olasım geldi)))yolum düşerse bursaya mutlak yiyeceğim

GeCe on 4 Şubat 2009 19:49 dedi ki...

çok merak ettim tadını olsa da yesek

Derya on 6 Şubat 2009 23:33 dedi ki...

Cantık bizim geleneksel bir böreğimizdir. Tatarlar bilirler ama bu halini hiç bilmiyordum sanırım yöreden yöreye değişiyor görüntüleri yada isim benzerliği var.

sihirlirloklava on 10 Şubat 2009 19:46 dedi ki...

Bursa da okumuştum da bilirim..İskenderi,atomu...Hepsi aklıma geldi şimdi...

Asli dedi ki...

Merhaba;
Ben dogma büyüme Bursaliyim.Aslinda cantigin orjinali yuvarlak olmasidir.Kenarlari ortasina göre daha kalin ve cok lezzetli bir pide cesitidir.Bursanin birde tahanli pidesi vardir ki tadina doyum olmaz.tavsiyem eger Bursaya yolunuz düserse Muradiye Firininin tahanli pidesini yemeniz.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez