18 Şubat 2009 Çarşamba

Yalancı Karyoka

Yazan Bal küpü zaman: 13:19

Sevgili Annekaz'la ilginçtir habersiz benzer tatlılar yapmışız :) Yani o kadar tarif içinde kurufasülye tatlısı nasıl denk geldi hayretlik bişey :) Sana buradan sevgiler Annekaz, benim tarifim şöyle
  • 1,5 su bardağı kurufasülye ıslatılıp, bir gece bekletildikten sonra haşlanır.
    Suyunu dökmeden, (tabi çok fazla suda haşladıysanız birazı dökülebilir) 2 su bardağı şekerle karıştırılıp püre yapılır,

  • Soğuyunca içine 2 yumurta

  • 1 su bardağı cekilmiş ceviz

  • 1 kabartma tozu

  • 100 g oda sıcaklığında tereyağ yada margarin eklenip yağlı kağıtlı tepsiye dökülüp, 170'c de pişirilir,
Hamura un eklemeyin biraz cıvık olmalı, korkmayın piştikten sonra elinizle şekil alıyor!!!

Sonra çikolatalı sosa bulayıp, file badem, fındık vs.. süsleyebilirsiniz.( Eğer suyu çok gelmişse ve hamura şekil veremezseniz, bisküvi eklenebilir herhalde kurtarmak için )

Akşam misafirler de eşim de çok severek yediler, hatta eşim tatlın güzel olmuş nasıl yaptın diye sordu, cevabı duyunca inanamadı tabi :) Kurufasülye yalnız aşureye değil tatlıya da yakışıyor tasdik edildi :)

Kestane şekerine benziyor değil mi ? Daha doğrusu çikolata kaplı kestane şekerine karyoka deniyor, ona benzedi. Merak edenler Kafkas pastanesi nerelerde var bilmiyorum ama oradan bulabilirler. Kestane şekeri gibi pahalı değil, çok sevenlere duyurulur :)

17 yorum:

Unknown on 18 Şubat 2009 15:00 dedi ki...

Merhaba canım gerçekten denenmesi
gereken bir lezzet.Benim gibi kesta
ne delisiysen ve gerçekten o tadı veriyorsa yaşadım,sevgiler...

DERYA

AskinAy on 18 Şubat 2009 15:15 dedi ki...

hepinizede afiyetler olsun canim emegine saglik kurufasulye ile daha nelerde yapilirmis ögrenmis olduk:)sevgiler..

denizanasi on 18 Şubat 2009 15:16 dedi ki...

yemek konusunda çok becereksiz olan ben, her geçen gün siz hamarat hanımlar karşsında şoke oluyorum gerçekten :) elinize sağlık :))

Unknown on 18 Şubat 2009 16:05 dedi ki...

Çok ilginç ilk defa duydum fayulyeden talı yatıldığını, tarifi aldım canın deniycem.

kardelen on 18 Şubat 2009 16:22 dedi ki...

böyle ilginç tarifler her zaman ilgimi çekmiştir deneyeceğim bende inşallah sizinki gibi güzel olur ellerinize sağlık...

Ayca Karaoglan on 18 Şubat 2009 17:10 dedi ki...

Sevgili Bal Küpü, afiyet olsun. İlk defa duyuyorum fasulyeden tatlı yapıldığını. Teşekkürler paylaştığın için mutlaka deneyeceğim :)

narinçeyiz on 18 Şubat 2009 19:29 dedi ki...

merhabalar arkadaşım sana sürprizim var ziyaret edersen sevinirim

Moonish (moonsun) on 18 Şubat 2009 21:44 dedi ki...

Ellerine saglik sevgili Bal Kupu :)) Nefis gorunuyor bu tatli :)) Afiyet bal seker olsun :))

GeCe on 18 Şubat 2009 22:14 dedi ki...

çok güzel görünüyor fasülyeyi yadırgamıştım ama aşureye bal gibi de çok yakışıyor doğru ya

Sibella on 19 Şubat 2009 01:36 dedi ki...

Çok güzele benziyor, denemek lazım. Ben bir çok pastane de daha ucuz olduğu için hile yaparak pastalarda kestane yerine fasulye kullanıldığını duymuştum seneler evvel ama ben hiç denemedim, bu bir fırsat olabilir, eline sağlık :)

Adsız dedi ki...

sayfanızı bugün keşfettim çok samimi ve içten buldum.bu arada tarifte güzel görünüyor tatlı hastası biri olarak en kısa zamanda deneyeceğim.

Annekaz on 19 Şubat 2009 23:25 dedi ki...

ehe güzel oldu ama bir gün bekletsinler dahada güzel oluyor bu arada bende ceviz eklemiştim tarife yazmayı unutmuşum :D çok güzel da görünüyor benimkiyle çocuklar az dalga geçmediler seninki basbaya karyoka olmuş..

leyya on 19 Şubat 2009 23:40 dedi ki...

vallahi şu hanım milletinin becerisinden korkulur))fasulyeyi de talıya katan üstelikde başarılı sonuç alan bir millet daha neler başarmaz ki))bravo diyorum arkadaşım.eline sağlık

Bal küpü on 20 Şubat 2009 09:32 dedi ki...

Kızlar,inanın kufasülye tatlısını ben de çok tereddütle denemiştim,ama farklı tatları da severim :)Merhaba Sibel, güzel düşüncelerine teşekkür ederim, Annekaz eminim seninkilerde çok lezzetliydi, çocukların diline düştün mü zaten hapı yuttun demektir!

Primarima on 21 Şubat 2009 01:28 dedi ki...

Güzel bir görüntüsü var tadıda merak ettim acıkcası.

arzu dedi ki...

Balküpü merhaba! blogunuzu zevkle takip ediyorum ve yalancı koryaka benim arayıp da bulamadığım tarif :) ama anlamadığım bir kısım var: hamuru yaptıktan sonra şekil vermeden tepsiye döküp pişiriyor sonra mı top top yapıp şekil verip sos döküyoruz? aydınlatırsan çok sevinirim...

Bal küpü on 13 Mayıs 2009 18:48 dedi ki...

Merhaba Arzu,
Evet, hamura şekil vermeden tepsiye döküp pişiriyorsun. Zaten piştikten sonrada yumuşak oluyor ve elinle çok kolay şekil alıyor.Pişmiş hamurdan parçalar alıp top top yapıyorsun. En son üzerine sosu döküyorsun. İnşallah yardımcı olmuştur.
Sevgiler :)

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez