1 Haziran 2009 Pazartesi

Sonunda öğrendik :)

Yazan Bal küpü zaman: 15:07

Bu hafta maalesef çocuklarımın hastalıklarıyla geçti. Özellikle küçüğüm çok ateşlendi. Bir de polen mevsimine denk gelince iyice şifayı kaptı. Daha iyileşemedik.

Ama bu arada tuvalet eğitimini de aldı. İlk çocuktan biraz tecrübeli olunca daha kolay atlattık. Artık bezden kurtulduk Allah'a şükür :) Özellikle tuvalet eğitimi çevreden çok baskı alıyor. Daha öğrenmedi mi? diye soranlardan illallah demiştim.

2- 3 yaş arası tuvalet eğitimi için;

- Öncelikle çocuğun 28 ay ile 32 ay arasında olmasına dikkat ettim.

- Buna hazır ve sabırlı olduğum bir dönemi bekledim


- Lazımlık kullandım, ki çocuğun kendini daha rahat hissettiğini düşünüyorum

-Alıştırma külotlarından aldım ama kızım kullanmadı maalesef


-Bezini çıkarttım ve halıları kaldırdım, çünkü kirlilik hissiyle daha kısa sürede öğreniyorlar. Ev bir kaç kez battı ama her şey kolay olmuyor :(

-Sabah kalkar kalkmaz ve yemeklerden sonra, ilk bezi çıkarttığımda da saat başı hatta yarım saatte bir lazımlığa oturttum. ( Tabi bir sürü oyunla, masalla )


Çok uğraşmadan 1 hafta içinde öğrendi. Tabi bu arada ben de eve hapsoldum. Birde devamlı göz kulak olup, tuvaleti gelmeden lazımlığa oturtmak için onu gözledim.

Bu arada kızımın daha kolaylıkla öğrendiğini farkkettim. Muhtemelen ilk çocukta daha sabırsız ve tecrübesizdim. Çünkü oğluma bir iki kere kızdığımı hatırlıyorum:(
Tabi bu onların güzelce atlatması gereken bir süreç, hiç kızmamak gerekli.

Geceleri bezi takmak istemedi ama ben yine de o uyuyunca çaktırmadan taktım tabi!! Ne olur ne olmaz diye.

Gündüzleri tuvaletini söylemeye başladıktan 1- 2 gün sonra geceleri de bezi takmayı bıraktım. Ama uyumadan önce muhakkak tuvaletini yaptırıyorum. Bir de uyuduktan 2 saat sonra tuvalete kaldırıyorum. Tabi yatağına da şu koruyucu çarşaflardan takmayı ihmal etmedim.

Velhasıl annelik başlı başına büyük bir işmiş. Daha bu ne ki diyenleri duyuyor gibiyim, asıl zorluk büyüdüklerinde olacak değil mi?

20 yorum:

♥ŞANSLI♥ on 1 Haziran 2009 16:56 dedi ki...

Çocuk büyütmek zor iş.Ama annelik güzel bir sanat dalı.Gözün aydın diyorum.
Sevgiler.

Unknown on 1 Haziran 2009 17:46 dedi ki...

bu bilgiler çok önemli,hiç bir şey için çocuğu korkutmamak lazım,en iyisini yapmışsın,geçmiş olsun,sevgiler

Adsız dedi ki...

benim kızım bugün 19 aylık oldu söylemeye başladı :). bende erken olduğunu düşünüyorum biraz daha beklemek istiyorum ama elam benden hevesli.. alıştırma kilotlarından destek alıyoruz pek bi mutluyuz :)
yaseminkale

zehra on 1 Haziran 2009 19:48 dedi ki...

hadı hayırlı ugurlu olsunnn :)

zehra on 1 Haziran 2009 19:48 dedi ki...

hadı hayırlı ugurlu olsunnn :)

Derya on 1 Haziran 2009 19:56 dedi ki...

Ne güzel başarmışsınız gözünüz aydın. Bizimde oğlumla bu sürece yavaş yavaş hazırlanmamız gerekiyor. Çok mu uğraşıcam diye biraz korkuyorum inşallah zorlanmayız. Darısı başımıza
Sevgiler...

HUYSUZBALIK on 1 Haziran 2009 19:57 dedi ki...

Sevgili bal küpü ne keyifli şeyler bunlar. Onlara bir şey öğretmek büyüdüklerini izlemek çok güzel olmalı. Bu arada tuvalet konusunda milletin baskısına da şaşırdım onlara ne yahu... Sinir oldum şimdi insanlara :)Sevgiler...

Unknown on 1 Haziran 2009 21:43 dedi ki...

OH SİZE DE BİZEDE GEÇMİŞ OLSUN AYNI OLAYLARI BİR HAFTADIR BİZ DE YAŞADIK VE BİZ DE KURTULDUK BEZLERDEN.BU GÜN İLK DEFA NİNE ÇİŞ DEDİ YOKSA HEP BİZ GÖTÜRÜYORDUK İNADINDANMI SÖYLEMİYOR DİYE DÜŞÜNÜP DURUYORDUM.NEYSE BİZLER BÜYÜDÜK SIA DİĞER KÜÇÜK HANIM VE BEYLERİN BAŞINA.

Bal küpü on 1 Haziran 2009 22:24 dedi ki...

Sevgili Yasemin, 19 aylık erken görünüyor ama küçük hanım mutluysa sorun yok. Zaten kızlar daha kolay öğreniyor sanırım :)

Teşekkürler Şanslı :) Sanat dalı benzetmesi hoşuma gitti valla :))

Ah Esin, bu elalemin karışmadığı bir şey var mı ki????

Zehra senin bebişin cinsiyeti belli oldu mu? merak ettim şimdi.Bir süredir gezemedim de blogları :)

Derya inşallah çok kolay atlatırsınız ve örgücü nine size de çoook geçmiş olsun :)

sevil on 1 Haziran 2009 22:49 dedi ki...

hadi gözünüz aydın ne güzel zamanları. şimdi zor gelen şeyler ilerde güzel bir anı olarak kalacak. büyüdükçe sorunları da büyüyor maalesef,bana da tecrübeli anneler böyle dedikleri zaman kızardım ama şimdi anlıyorum ki zor mor ama dizimin dibindeydiler

Paşa on 2 Haziran 2009 02:26 dedi ki...

oh kolay gelsin direkt tuvalete alıştırsaydın gittiğin yerde rahat edersin gerçi yine sen bilirsin ama ben emreyi wc ye oturtmuştum ve çabuk öğrenmişti:)

Hayal Arkadaşlarım on 2 Haziran 2009 08:27 dedi ki...

Ayy bizimde önümüzde aşmamız gereken bir gelişim basamağı. Kızım 23 aylık. Tuvalete oturtunca yapıyor ama bir görseniz. Bin bir naz bin bir niyaz :) Avuta avuta. Temmuz gibi işi ciddiye alıp başlayacağım.

Ayca Karaoglan on 2 Haziran 2009 11:11 dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım... Tuvaleti öğrenmiş olması çok güzel, senin için de çok büyük kolaylık olacaktır, gözün aydın :)

kubra zeynep kara on 2 Haziran 2009 15:02 dedi ki...

ne büyük bir problemmiş bu ufaklıkların tuvaleti:)))
ahh canım benimm çok büyük bir işi öğrenmiş hayırlı olsun:)

Hamarat hanım on 2 Haziran 2009 19:30 dedi ki...

Gözünüz aydın. Benim cadı kızım çok inatçı. 29 aylık ve tuvalete girmiyor:(

GeCe on 3 Haziran 2009 14:42 dedi ki...

tebrik ediyorum ancak uygulamalar çok güzel ilerde lazım olacak

Adsız dedi ki...

aynı dertteyim şu sıralar. hangi topluma girsek kimi görsek "aaa daha bırakmadınız mı bezi?" tepkisi alıyoruz. çocuğum 28 aylık ve ben bu zamana kadar 3 kez başlayıp bırakmak zorunda kaldım. son denememiz 4 ay önceydi. bikaç gün içinde yine başlamayı düşünüyorum. bu sefer bırakmıycam ve alışıcaz diyorum. inşallah darısı başımıza diyelim.

Fosi on 17 Haziran 2009 08:41 dedi ki...

önerilerini tek tek uygulayacağım,
çok güzel anlatmışsın,
benimde girdiğim hemen hemen her ortamda oğlumun bezine takılıyor gözler,
sorular çok bunaltıyor beni,
benim için oğlumun buna hazır olması gerekli,
bide bunu anlasa birileri!
sevgiler

Fosi on 5 Temmuz 2009 09:11 dedi ki...

sevgili bal küpü,
önerilerini uyguladım,
her çocuk farklı olsada temel bilgiler bunlar,bir haftada bu işi hallettik,çok teşekkür ederim.

Bal küpü on 6 Temmuz 2009 12:19 dedi ki...

Sevgili Gül
İşe yaradığına çoook sevindim:) Sizinde bezsiz özgür günleriniz hayırlı olsun :)

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez