4 Haziran 2009 Perşembe

Özel Okul Mu? Devlet Okulu Mu?

Yazan Bal küpü zaman: 23:43

Bir süredir kafam epey karışık. O yüzden bilgisayarı bile açmıyorum desem yalan olmaz. Daha doğrusu açtığım zamanlarda da tek yaptığım okul araştırmak.

Oğlum inşallah bu yıl ilköğretime başlıyor o yüzden tatlı bir telaş içindeyiz. Gelmez sanılan günler gelip çattığında insan ne yapacağını şaşırıyor.

Şu an oturduğumuz muhite yaklaşık 4 yıl önce taşındık. Dolayısıyla çevre hakkında pek bilgimiz yok. Ufak tefek fikir alışverişi yaptığımız insanlar var elbette ama yine de çok karışık bir şehir.

Öyle Anadolu şehirleri gibi değil. Yerlisi belli, yabancısı belli, esnafı belli filan değil yani. Ya da biz sonradan bu curcunaya katıldığımız için böyle. Neyse konu uzadı gitti, ne diyordum ben?
Oğlumun okulu için ona sor buna sor bayağı bunaldık. Anaokulunu özel bir okulda okudu. Ama ilköğretime MEB'de devam edecek inşallah. Özel okulların fiyatları belli maalesef. O yüzden özele devam edebilme ihtimalimiz yok.

Her şeyde olduğu gibi eğitimde de eşitsizlik ilkesi devam ediyor. Özel okullarında, milli eğitiminde artı-eksi pek çok yanı var biliyorum Ama annelik işte çocuğu için herşeyin en güzelini istiyor. Devlet okuluna verecekseniz mutlaka iyi bir öğretmen bulun yeter deniyor. İyide iyi öğretmen nasıl bulunur, alnında yazmıyor ki.

İnsanın kafası öyle karışıyor. İlköğretim, temellerin atıldığı karakterinin sosyal hayatının şekillendiği bir dönem. Her anne baba çocuğunun en sağlıklı, güvenilir ve kaliteli eğitimi almasını ister. Bilgisayarlı sınıflar, laboratuvarlar, araştırmalar, görsel ve algısal yeteneklerini ve özgüvenlerini geliştirecek, sanata ilgilerini uyandıracak öğretmenler ister. Bire bir eğitim ister.

Devlet okullarında maalesef maddi imkansızlıklar yüzünden bunların pek çoğu es geçiliyor. Öğretmenler zaten geçim derdinde yoksa hepsinin idealist olduğunu düşünüyorum ya da öyle düşünmek istiyorum.

Milli eğitimde bazı okullar güzel diyorlar ama orada da ikametgah sorunları var. Belirli muhitlerde toplanmış bu okullar.
Oysa Milli Eğitim kayıt iznini evine en yakın okula veriyor. Bu da ayrı bir problem.

Bir de sağolsun medya sayesinde paranoyaklık sınırında dolaşıyoruz. Etrafımızda bir sürü ne olduğu belirsiz insanlar var. Her gün kötü haber vahşet psikolojimizi bozuyor. Bu yüzden arkadaşları nasıl olacak, öğretmeni onu nasıl yönlendirecek, Milli eğitimde bir öğretmen çocuklarla bire bir ilgilenebilir mi? falan filan. Liste uzayıp gidiyor.

Ama dediğim gibi özel okullarda okuyan çocuklarda da sanki bir doyumsuzluk ya da şımarıklık var.

Dershanede öğretmenlik yaptığım zamanlarda çocuğum olursa kesinlikle özel okula vermem diyordum, rahatlıklarından illallah demiştim çünkü. Ama şimdi iş başa düşünce acaba diyorum özgüvenleri mi bana şımarıklık gibi geldi? Belki rahat bir eğitim ortamında yetiştikleri için farklıydılar ?O yüzden insan milli eğitim okullarında da aynı kaliteyi, aynı ilgi ve özeni bekliyor. En korktuğum şey de ilgisiz bir öğretmen, kalabalık sınıflar ve kötü arkadaşlar :( İnşallah hiçbiri olmaz.

İnşallah herşey çok güzel olur. Güzel ülkemin tüm çocukları eşit seviyede eğitim alabilsin istiyorum, belki bir gün !!!

Bu arada canımın içi yavrum büyüyorsun ve annenle baban senin için herşeyin en güzelini istiyor, dua ediyor ve yanlış bir şey yapmak istemiyor. İnşallah bu niyetlerden dolayı herşeyin en güzeli senin olur. Sen bizim ilk göz ağrımızsın ama ilk çocuk olmak hep zor olur. Sen maalesef hep ilk tecrübelerin, ilk endişelerin, ilk korkuların, ilk kararsızlıkların yaşandığı çocuksun. Ama bir o kadar da ilk mutluluklar, ilk tebessümler, ilk heyecanlar seninle yaşanıyor. Seni çoook seviyoruz. Yeni okulun senin için hayırlı olur inşallah :)

15 yorum:

Adsız dedi ki...

..dönem dönem bizi de çok zorladı ama özelde başlatınca sonradan geri alamıyorsunuz..çocuk için adapte olma sorunu olabilir...evet özellerde biraz disiplin eksikliği olabiliyor fakat baskısız rahatça kendini ifade edebildiği için çocuğun kendine güveni fazla olabiliyor..
tek şikayetim çocuk asla içinde bulunduğu ortamın ve kendisine sunulan imkanların değerini bilmiyor..herkesi kendisi gibi aynı şartlarda okuyor sanıyor ve ne derseniz diyin aksini algılayamıyor..

...ders konusuna gelince o iş çocukta biter bence..okumaya niyeti olmayana ne okul ne öğretmen bişey yapamaz..okuyan da dağ başında olsa okur..o konuda çok endişe etmeyin özellikle de ilk okulda özel okul çok ta gerekli değil bence

... devlet okullarında çocuğunuzu daha iyi kontrol etmeniz ve takip etmeniz lazım..özellerde çocuğunuz hapşırsa haberiniz oluyor..aynı hassasiyet devlette var mı bilmiyorum...bence canınızı sıkmayın lise sınavlarında iyi bir anadolu yada fen lisesi kazanması için küçükten sağlam tutun ve takviyelerle yardımcı olun..iyi bir liseye girdimi gerisi kolay zaten

Hayal Arkadaşlarım on 5 Haziran 2009 09:05 dedi ki...

Merhaba,

Aynı ikilemi bende yaşamıyor değilim. Gerçi her anne baba yaşıyordur. Benim kızım daha 2 yaşında anaokuluna nereye göndersem telaşı sardı beni.

Eğitim sektöründe çalışan biri olarak sana şunu söylebilirim. Özel okullar tabiki ne olursa olsun devlete göre daha geniş imkanlara sahip. Anca şu var ki inan bana buradan çıkan çocuklar değerleri olmadan yetişiyor. Küçüğe sevgi, büyüğe saygı, hoşgörü, anlayış, empati kurma... hiçbiri yok. Eğitim sıfır, öğretime yoğunlaşmış çocuklar.

Önemli olan öğretmen. Öğretmenin çocuğa ne kattığı, ne verdiği, nasıl şekillendirdiği önemli. Yoksa özel okulda okuyan çocukta, devlette okuyan çocukta aynı müfredatla aynı kitapları okuyor. Bu konuda şüphen olmasın.

kubra zeynep kara on 5 Haziran 2009 10:55 dedi ki...

ablacığım ben ilkokulu babamın işi gereği 3 sınıfa kadar devlet okulunda sonrada özel bir kollejde okudum daha sonra resim bölümünde okumak istediğim içinde liseyi
devlet okulunda okudum.
ablam ise liseyide kollejde okudu.
ikimizin üniversiteye hazırlanmamız çok farklıydı.
ablama bu süreçte öğretmenleri çok yardımcı olmuştu biz devlet okulunda çok fazla prosedurle ezildik.
şimdi erkek kardeşim aynı sorunu yaşıyor.
eğer çocuğunuzu devlet okulunda okutmak istiyorsanız öyle başlasın öyle gitsin.
kollejde okutacaksanız yine öyle yapın.
bir devlet okulu bir kollej değişikliği inanın şaşkınlaştırıyor yıpratıyor çocuğu.
adaptasyonda zorlanıyorsunuz

Primarima on 5 Haziran 2009 11:46 dedi ki...

Ben ilk okuldan özel okula verılmesıne karsıyım.O kadar parayı kenara koyup degerlendırın ilerde o cocuk için daha faydalı olucakdır.Hayırlısı olsun.İnşallah hersey ıstedıgın gıbı olur.

zehra on 5 Haziran 2009 11:51 dedi ki...

okul ısı gercekten zor ve bır o kadar onemlı
ınsallah ıyı ınsanlarla karsılasırsınız ılk ogretımde gercekten ogretmen cok onemlı cocuk ıcın ozel okula versenızde ıdealıst ve basarılı bır ogretmene denk gelmez ıse o cocuk acısından ıyı olmuyor bence ınsallah gonlunuze gore bır ogretmen bulursunuz

Ayca Karaoglan on 5 Haziran 2009 12:38 dedi ki...

Her konuda olduğu gibi eğitim kurumlarında da maalesef eşitsizlik var. Ben de her zaman devlet okulunda okunması taraftarıyımdır. Çünkü özelde okuyanların rahatlık ve şımarıklıkları ilerdeki yaşlarda sorunlar çıkarabiliryor. Aslında çok da uzunca tartışılacak bir konu... Umarım iyi bir öğretmeni, güzel arkadaşları olur ve sizin de aklınız kalmaz...

havvanur on 5 Haziran 2009 13:21 dedi ki...

önemli olan ögretmen öğrenci ve velii çocukta varsa bi ışıkk meb en iyisi ilkögretim için die düşünüyorum naci
zane fikrim bnm kzımın gittigi okul bu yıl yıkılıyor çokkk eski bi okul ama istanbul sbs birincileri çıkartıu kaç kez ))bnc hayat meb ögrenilir ama ergen olunca ne olur bilemiyorum))yeni mufredatta alem zaten gelecek nesil farklı yetişiyor kolay gelsin yavrunuza başarılar diliyorum el kalbi duygularımla

♥ŞANSLI♥ on 5 Haziran 2009 16:00 dedi ki...

Canım ya yeden göğe kadar haklısın arkanaşım.
Benim yeğenlerimde pendik'de devlet okuluna gidiyorlar.Çok memnunlar inşallah Allah gönlüne göre verir.Türkiye'de daha iyi bir eğitim düzeyine gelir.
Sevgiyle kal

öykü on 5 Haziran 2009 18:04 dedi ki...

Bence
ılkogretımde ıyı bı devlet oıkulu ve ıyı bı ogretmen en guzelı
bı sonrakı asamada ıse
anadolu lısesı
hayırlısı olsun dılyorum
basarılar dılyorum sevgılı kardesıme

hepsusluydum on 6 Haziran 2009 12:04 dedi ki...

Merhaba,bloguma ziyaretiniz için teşekkürler..
''Eyvah çocuğum büyüdü,dışarısı yutar onu ''sendromu tadındaki yazınız bir öğretmen olarak ilgimi çekti tabi ki :) Endişelerinizde çok ama çok haklısınız.Evet gerçekten okul değil öğretmen önemli.Alnımızda yazmıyor onda da haklısınz..Fakat yılmadan soruşturma yaparak miniğinize uygun,( çağdaş, ilgili,aydın Atatürk'ün izinde,yaratıcı ve çalışkan ) öğretmenlerimizden halen çok var birini bulabilirsiniz
Sevgilerimle Zehr@

Bal küpü on 6 Haziran 2009 12:28 dedi ki...

Arkadaşlar güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.İnşallah her şey güzel olur.

Belki de en doğrusu yetkililerin eğitim sistemini tartışması ve bir ilerleme kaydetmesi.

Geçenlerde duyduğum bir araştırma sonucuna göre, sbs ilköğretim öğrencilerinin matematik ve fen derslerinde başarısı korkunç.

Bir kaç evvel işlenilen derslerde %28 matematik, %29 fen başarısı var. Yani öğrencilerin %70'i başarısız !!!

İnşallah bu yıl daha güzel sonuçlar alınır.

Demek ki çocuklara bu dersleri sevdiremiyoruz.

Yani bizim çocuklarımızın %70 sorunlu olmadığına göre bir yerlerde çoook büyük hata var.

Bal küpü on 6 Haziran 2009 23:06 dedi ki...

Bu arada dışarısı çocuğumu yutar tabiri çok hoşuma gitti. Gerçekten düşünmeye engel olamadığım bazı kaygılarım var, tamamen psikolojik bir şey sanırım.

Zamanla geçer inşallah. Herhalde her anne çocuğu okula başlarken benzer sıkıntılar yaşıyor, tabi dozunu iyi ayarlamak lazım fazlası hem çocuğu hem anneyi boğar :((

Okullar başlayınca rahatlayacağımı ümit ediyorum :))

GeCe on 11 Haziran 2009 10:25 dedi ki...

gerçekten çok zor bir süreç biz gecen yıl yaşadık paşa için hayırlısı ve en güzeli olur inşallah

Bir Kadın on 28 Temmuz 2009 13:18 dedi ki...

mrhb bende de ayni kaygilar var acaba nasil yaptiniz hangi okula kaydettirdiniz? Ama sanslisiniz guzel bir sehirde yasiyorsunuz...

kararsız on 13 Ağustos 2010 21:53 dedi ki...

oğlum 4.sınıftan 5 sınıfa geçti 4 yıl boyunca özel okulda okudu bu yıl devlet okuluna göndermeyi düşünüyoruz( maddi yönden deil )eşimlen kararsız kaldık sizlerinde fikirlerini bekliyorum hoşçakalın..

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez