24 Haziran 2009 Çarşamba

Portakal Çiçeği

Yazan Bal küpü zaman: 12:57

Tarifi Emine Beder'den aldım. Genel itibariyle beğenildi. Yalnız tarifte kullanılan şeker bana biraz fazla geldi. O yüzden daha az kullanılsa daha iyi olur kanaatindeyim.

Şerbetli tatlılar ağır olsa da Osmanlı mutfağının olmazsa olmazları arasında. Denemek isteyenler için tarifi aşağıda :)

HAMUR için
  • 2 Su bardağı sıvıyağ
  • 1 Su bardağı portakal suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
İÇİ için
  • 1 Su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
ŞERBET için
  • 3 Su bardağı şeker
    3 Su bardağı Su
  • 1 portakal kabuğu rendesi
TARİF

Hamur malzemeleri karıştırılıp, merdaneyle açalım. Bardak ile yuvarlak keselim. Kesilen yuvarlaklara eşit aralıklarla 4 kesik yapalım.

Cevizli içten bir miktar koyalım. Kesikler sonucu oluşan kanatlardan ikisini cevizli harcın üzerine toplayalım.

Diğer ikisini de kanatların üzerinde birleştirelim. Hafif yağlanmış tepside 200'c de pişirelim.

Şerbeti kaynatıp, soğutmaya bırakalım. Tatlı pişip ılındığında, ılık şerbeti üzerine dökelim.( Şerbet süzülse iyi olur)
Soğutup servis yapalım. Ben şerbetine portakal koyamadım, malum yaz mevsimindeyiz evde 1-2 portakal kalmıştı. Fakat böyle de güzel oldu. Üzerini dondurmayla süsledim. Yaz Ramazanları ve bayramları için güzel bir tarif bence, selamlar .)

tatlı

13 yorum:

Ayca Karaoglan on 24 Haziran 2009 15:03 dedi ki...

Başlığı okuyunca, lise yıllarımda okuduğum Şeker Portakalı adlı kitap geldi. Neden bilmiyorum,güldüm kendime :)

neslihan erzincan özgür on 24 Haziran 2009 15:46 dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis bir tatlı olmuş.sevgilerimle...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... on 24 Haziran 2009 16:02 dedi ki...

Çok çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık.

Pembe Tatlar on 24 Haziran 2009 16:25 dedi ki...

Hımm portakalın o nefis aroması bayılırım..
Ellerine sağlık canım

Moonish (moonsun) on 24 Haziran 2009 19:42 dedi ki...

Ellerine saglik Bal Kupum, tadini bilmiyorum ama burdan nefis gorunuyor :))

♥ŞANSLI♥ on 24 Haziran 2009 20:37 dedi ki...

Ellerine sağlık.
Görüntüsü de çok güzel.
Şerbetli tatlıları seviyorum.
Bu da bana değişik geldi.
İyi akşamlar...

HUYSUZBALIK on 24 Haziran 2009 21:57 dedi ki...

Çok güzel tarif. Görüntü de çok hoş . Ellerine sağlık. Kışın denemeli ama. Ağır gelir bu sıcaklarda.

GeCe on 25 Haziran 2009 14:30 dedi ki...

genelde ben de şekeri fazla buluyorum tariflerde ama görünüm harika

hayırlı kandiller

harosa on 25 Haziran 2009 19:34 dedi ki...

ellerine sağlık
kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim canım
sevgiler

Paşa on 25 Haziran 2009 20:52 dedi ki...

ellerine sağlık canım ellerin dert görmesin kandlin mübarek olsun:)

tasarım mekani on 25 Haziran 2009 23:41 dedi ki...

Rabbim kimseyi aclikla sinamasin ins. Bugun onu dusunuyordum bol keseden yiyor iciyoruz... Eline saglik canim... Regaip kandilin de mubarek olsun ins. medinem

Primarima on 28 Haziran 2009 20:38 dedi ki...

Çok nefis duruyor valla Balküpü:)canım çekdi yine işte nolcak şimdi?

sarımutfak-hande on 7 Aralık 2010 13:57 dedi ki...

portakallı tatları severim ellerine sağlık canım

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez