13 Haziran 2009 Cumartesi

Orjinal Fikirler Akla Ne Zaman Gelir

Yazan Bal küpü zaman: 04:00
Geçenlerde bizde bahsi geçen bir mevzuydu ben de aklıma gelenleri yazayım dedim:
Orjinal fikirler (veya ilham da diyebiliriz) genelde hiç beklenmedik zamanlarda insanın aklına gelebiliyor. Benim duyduğum ve yaşadıklarımdan bazıları şunlar:
  • Gece uyumaya çalışırken
  • Rüyada

  • Sabah ilk kalktığınızda

  • Müzik dinlerken veya televizyon seyrederken

  • Derin düşünceye daldığınızda

  • Diğer insanlarla bir konu üzerinde konuşurken

  • Okurken veya Internette sörf yaparken

  • Yolculuk yaparken
Walt Disney Mickey Mouse karaketerini trende bir fare görünce ortaya çıkarmış.

Abraham Lincoln de meşhur konuşması Gettysburg Address'i trende giderken bir zarfın arkasına yazmış.

Bizden örnek verirsek ilk aklıma gelen Mehmet Akif Ersoy'un İstiklal Marşını Ankara'da Taceddin Dergahında gece uykudan uyanıp duvarlara yazmasıdır.

Buluş yapanlardan gece rüyasında ilham verici şeyler görüldüğü çok vakidir. Örneğin dikiş makinası için iğnenin keşfi en çok bilineni. Rüyasında yerlilere yakalanan ve ölmek üzereyken yerlilerin mızraklarının ucundaki deliği görüp iğneyi keşfeden mucid gibi.

Bazen de çekilen sıkıntılarla ve çalışmayla, insana ulaşan ilahi yardım eli vardır. Örneğin ilk antibiyotiğin keşfi.

Milyonlarca insan veba, kolera, dizanteri gibi salgınlarda ölürken, gece gündüz demeden hastalıkları yok etmek için uğraşan Alexender Fleming bir gece yorgunluktan mikropların bulunduğu petri kabının ağzını açık unutur.

O gece kabın içine düşen bir küf gelişerek yaydığı salgıyla mikropları yok eder. Küften elde edilen bu ilk antibiyotik Penisilindir ve çağa damgasını vuran salgın hastalıklara son verir. Milyonlarca insanı ve hayvanı ölümden kurtarır.

Ayrıca insanın kendiyle başbaşa kaldığı anlar ve genellikle odağın farklı şeyler üzerine kaydığı anlar da yeni fikirlerin ortaya çıkmasını sağlıyor.

Ama beyin arka planda çalışmaya devam ediyor.

Sanırım bu da bir problem üzerine zihni yoğunlaşma sonrasındaki süreç içinde ortaya çıkıyor. Düşünmeye vakit ayrımak lazım. (Genelde pek yapabildiğimiz birşey değil)

11 yorum:

Moonish (moonsun) on 13 Haziran 2009 07:42 dedi ki...

Gercekten cok dogru Bal Kupum, orjinal fikirler hic umulmadik anlarda geliyor, kendi adima cogu zaman mutfakta :)) Yemek yaparken aklimdan bir bir sey gecer cogu zaman :) Ahh bir de not almayi akil edebilsem ara sira :)) Nasil olsa hatirlarim diyip baska bir konuya atlarim :))

Pembe Tatlar on 13 Haziran 2009 09:28 dedi ki...

Adı üzerinde orjinal fikir orjinal zamanda ben geldim diyor:)))

Paşa on 13 Haziran 2009 13:28 dedi ki...

aynen ansızın bom diye geliyorda birde not almayı akıl etsek de onuda uygulasak:)

embir on 13 Haziran 2009 15:17 dedi ki...

yazın süperdi. benimde gece uyumadan önce aklıma gelir yatağımın yanına kağıt kalem koycam sonra unutuyorum :))

Ayca Karaoglan on 13 Haziran 2009 15:46 dedi ki...

Kesinlikle doğru bunlar :) Yolculuk esnasında, bir yere gidip gelirken farklı yollardan yürürken, gece uyurken :) Eskiden baş ucumda not defterim ve kalemim olurdu :)) Çantamda her zaman taşırım zaten :) iyi hafta sonları.

harosa on 14 Haziran 2009 09:00 dedi ki...

GÜNAYDIN CANIM GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİ DİLERİM
SEVGİLER

GeCe on 14 Haziran 2009 12:07 dedi ki...

ben uyurken birden bire uyanıp ilhamları alıyorum genelde

kubra zeynep kara on 14 Haziran 2009 22:24 dedi ki...

hiç hazır olmadığın anda geliyor öyle fikirler:)

Tibetin annesi on 17 Haziran 2009 08:54 dedi ki...

Tibet doğduktan sonra gelmişti bir kere, hatta bloğun giriş yazısı yaptım onu.
Onun dışında geldiyse de ben farketmedim :P

Yılmaz Barış on 4 Ağustos 2009 12:15 dedi ki...

Valla benzeri olmayan orijinal fikirler genelde sınav haftalarında geliyor hep :)

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez