25 Haziran 2009 Perşembe

Saitabat Şelalesi

Yazan Bal küpü zaman: 13:57

Bir iki gündür Bursa'dayım. Sıcaklar bunaltınca kaçtık. Hafta sonunu burada geçirip kısmetse hafta başı yine İstanbul'da olacağız.

Bursa'da yeni bir yer keşfettim. Aslında yeni değil ama ben yaklaşık 8 yıldır anne şehrinden uzakta olduğum için ancak görmek nasip oldu.

Bu sabah Saitabat köyüne kahvaltıya gittik. Bursa'nın Ankara yolu üzerinde meşhur su markalarının dolum istasyonlarının olduğu tepelere çıkarken yol boyu ince ince akan sular bizi izledi. Yeşillikler içinde Uludağ'ın eteklerinden yukarı çıkarken ovaya doğru akan bu şırıl şırıl su sesleri ruhumuzu dinlendirdi.
2009 SEYİTABAD

Biraz daha yukarı çıktığımızda yalçın kayalıklar ve gürül gürül akan dereyi ve küçük şelaleyi gördük. Serin çam kokulu havası ve muhteşem manzarasıyla köyü çok beğendik.

Ama Saitabat'ı farklı yapan bir özelliği var. Köylü kadınların muhteşem dayanışması.

gazete

Bu dayanışma Saitabat Köyü Kadınları Dayanışma Derneği'ni kurdurmuş.

Şelalenin yanında çok güzel bir işletme yapmışlar. Köyün kadınları sırayla buraya gelip çalışıyor. Köy kahvaltısı veriyorlar. Köy ekmeği, cevizli lokum, elde açılmış gözlemeler ve silor da kahvaltıya dahil.

kahvaltı


İçerisi köy evi şeklinde dizayn edilmiş. Çok sıcak bir ortam. Sanki evinizmiş gibi.


oda2


ooda

Bahçede sedirler içinde ortancalarla süslü yer sofraları kurulmuş. Çok temiz ve nezih bir yer.

2009 SEYİTABAD 083


Ayrıca kadınlar tamamen organik ürünlerini burada satışa sunuyorlar. Tarhanalar, erişteler, mantılar, silorlar

ürünler2


çeyizlik el işleri, el yapımı bebekler vs...


2009 SEYİTABAD 075

Mayıs ayında hıdrellez şenlikleri, sünnet ve düğün organizasyonları yapıyorlar. Tüm süslemeler, şekerler, sepetler hep köyün kadınlarının ellerinden çıkıyor. Kadınlar dayanışmayla süper işler çıkarmışlar. Hem köy kazanmış hem onlar. Yönetim kurulu ve üyelerin hepsi bayan.

Hafta sonları çok kalabalık olduğunu söylediler. Biz hafta içi gittiğimiz için çok sakindi. Bursa'nın daha çoook keşfedilecek güzelliği var sanırım.

Bu güzel köyün güzel insanlarına, resimlere, yapılan organizasyonlara derneğin SİTESİNDEN ulaşabilirsiniz.

Köy merkezine geldiğimizde de bir sürpriz bizi bekliyordu. Uzun süredir böyle gürül gürül boşa akan su görmemiştim. Oysa eskiden su bolluğundan olsa gerek Uludağ yolunda tüm çeşmeler böyle akardı. Artık pek kalmadı.

saitabat3

Köyün camisinin karşısında bulunan bu buz gibi dağ suyundan bidonlarımızı doldurmayı ihmal etmedik.

Hakikaten havasıyla, temizliğiyle ve sakinliğiyle tam dinlenilecek yerler buraları. Fırsatı olanlar rotalarını buraya çevirebilir :)

9 yorum:

TATESAL on 26 Haziran 2009 11:35 dedi ki...

Bursa benim 2. memleketim,çok severim.Kardeşimde orada ikamet ediyor,akrabalarım var...
Silor nedir bilemedim?Belki adı yabancı geldi ama...

Nurgül on 26 Haziran 2009 14:41 dedi ki...

Harika görünüyor. Ne güzel yerler var memleketimizde.
of ya ooooof okadar yoruldum ki biran önce tail gelse şooole bir yerde saatlerce oturabilsem...

frambuazlı ruh pastasıyım on 26 Haziran 2009 15:33 dedi ki...

aaaaaaaaa, bursaya gelmissiniz, ne güssel daha ne kadar buradasiniz?

Bal küpü on 26 Haziran 2009 17:48 dedi ki...

Pazar günü dönüyoruz maalesef :(
Hafta sonu kayınvalidemlerde olacağız. Onlar da Bursa'da oturuyor çünkü. Silor bir çeşit hamurlu yemek. Mantı gibi ama iç yok.

icimdeki yolculuk on 26 Haziran 2009 23:28 dedi ki...

resimlerde na kadar net ve güzel.ülkemiz başlı başına cennet

DuruButik on 27 Haziran 2009 21:34 dedi ki...

Bursa'yı çok merak ediyorum ve bu yaz gitme planı kuruyorum. Bahsettiğin yere de mutlaka uğramalı..
sevgiler...

Primarima on 28 Haziran 2009 20:40 dedi ki...

Ne güzel bir yer sedirli odaya bayıldım kahvaltı tepsisine hayran oldum :)

Hayal Arkadaşlarım on 29 Haziran 2009 11:16 dedi ki...

Ne kadar güzel bir yer burası böyle. Tek kelimeyle bayıldım. Bursa anne memleketim çok sık gideriz ama ben de ilk kez gördüm. Gidilecekler listeme eklendi.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ben dernek başkanı Sermin Cakalıoğlu derneğimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı çok teşekkür ederim, yine bekleriz. Dernek sitsi için verilen linkte sanırm bi yanlışlık olmus sitenin adresi www.saitabatkkdd.org

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez