14 Haziran 2009 Pazar

Çocuk Uyutma Teknikleri

Yazan Bal küpü zaman: 23:39

Anneler bilirler genelde çocuk uyutmak deveye hendek atlatmaya benzer. Küçükken ve büyüdüğünde bu konuda muhtelif yöntemler var. Kızım 3 yaşına yaklaştı ve maalesef hala kendisi uyuyamıyor. Bu konuda pek başarılı değilim sanırım :( Ya da her çocuk farklı ve kendi yöntemini kendi belirliyor.

Ayakta sallamak: Annelerimizin de yıllardır kullandığı standart yöntem. Her çocuk bu şekilde uyumak istemeyebiliyor. Oğlumu ayakta sallayarak büyüttüm ama kızım mümkün değil kabul etmedi. Ne mi yaptık? Daha beter hep kucağımda uyumak istedi ne kadar uğraştıysam başka bir tür kabul etmedi. O yüzden bence ayakta sallanması kucakta veya salıncakta sallamaktan daha pratik bir yöntem. Neticede kucakta sallanan çocuk büyüyünce ağırlaşıyor ve bu iş zorlaşıyor. Sırt ağrıları vs...Çocuğu sallarken kitap okuma gibi vakti değerlendirme şansınız da olmuyor üstelik.

Birlikte uyumak: Bir süredir kızımla yanına yatıp birlikte uyumayı deniyoruz. Dezavantajı var maalesef bende yanında uyuyakalıyorum!!!
Ve uyanır gibi olursa beni yine yanına istiyor, ağlıyor. Gece mekik dokuyoruz bir o odaya bir bu odaya!

Beşikte veya battaniyede sallamak
Denemedik çünkü her gittiğim yerde beşik bulmak zor olur gibi geldi. Battaniye ise insan yalnız başınayken ne yapar? düşüncesiyle kullanmadık. Yalnız bir kere kızım o kadar uyumadı ki acaba uyur mu? diye denedik. Sonuçta korkudan gözlerini faltaşı gibi açtı, battaniyeden nasıl alacağımızı şaşırdık.

Yatağına bırakıp uyumasını beklemek:
Başaran annelere hayranım ben iki çocuğumda da muvaffak olamadım. Öyle 6-8 aylıktan itibaren yatağına bırakıp kendi kendine uyutmayı başaran anneler de tanıdım ama ağlamalara ben dayanamadım galiba?

Çocukların uyutulması da bir kültür sanırım, öğreniliyor. Bizim çocuklarımız genelde sallanılarak uyutulur. Ama yabancılarda hiç ayakta sallayıp uyutan görmedim???

Yine de çocularımın hakkını yemiyeyim. Kendi kendilerine uyudukları da oldu. Bazen koltukta, bazen mama sandalyesinde, özellikle de arabada. Arabada koltuk kullanmanın bir faydası da çocuğun uyuyabilmesi olsa gerek.

Bir yerde galiba şöyle bir şey okumuştum. Anne karnındayken harekete, sallanmaya alışık olduğu için bebek ritmik hareketlerle sallanmaktan hoşnut olurmuş. Yalnız çok önemli bir nokta aklıma geldi, bazen çocuğu sallıyorum deyip sinirle hırpalayan, çok hızlı ve sert hareketlerle çocuğu uyutmak bir yana eziyet eden kişilerde var, biraz daha dikkat lütfen !!! Bu çocuğu sersemletmekten başka bir işe yaramaz sanırım.
Herkese sevgiler...

12 yorum:

Moonish (moonsun) on 15 Haziran 2009 09:21 dedi ki...

Benim uyutacagim bir bebisim olmadigina gore ben bebek olup uyutulmaya raziyim Bal Kupum :)) Annem beni uyutmak ister mi acaba hala :))

TATESAL on 15 Haziran 2009 12:07 dedi ki...

AYAKTA UYUTMAK DAHA PRATİK VE OTURURKEN DİNLENEBİLİRSİNİZ VEYA ELİŞİ KİTAP OKUYABİLİRSİNİZ....KUCAKTA ÇOK ZOR OLUR...ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN!!!
BEN 3 ÇOCUĞUMUDA AYAKTA SALLAYARAK BÜYÜTTÜM VE 3.SÜNÜ HALA SALLAMAKTAYIM 18 AYLIK ÇÜNKÜ...SEVGİLER

Hayal Arkadaşlarım on 15 Haziran 2009 14:53 dedi ki...

Hafta sonu sorunsalımız. Kızım her zaman kendi kendine yatıp uyur ama nedense hafta sonu oldu mu bir haller oluyor. Galiba anneye şımarıyor bu çocuklar. Beraber yatıyoruz uyutmak için ama bende uyuyuveriyorum yanında :(

Zamanla düzelir inşallah.

Tibetin annesi on 15 Haziran 2009 18:06 dedi ki...

Tibet yanında biri olmadan uyumuyor, burnunu suratına değdirmesi lazım ve dediğin gibi ben de onunla birlikte uyuyakalıyorum. Senin benden iyi yanın varki ne kadar uyandığında yanında istese de kızının bir yatağı olması. Tibet'in de var ama ısrarla redediyor. Bu yüzden yeni bir yatağı olana kadar bizimle birlikte yatacak görünüşe göre. Neyseki şikayetçi değiliz :) zaten uzmanlar 3 yaşına kadar sorun yok diyorlar da içim rahat ediyor. Yeni yatağını şu araba gibi olanlardan alayım diyorum, şu ara deli gibi araba meraklısı oldu :)
Bir de belki bende ağlatmaya kıyamadığım için oldu aynen senin gibi. yapamadım ben ağlata ağlata uyusun yatağında ve hiçte pişman değilim :)

Unknown on 16 Haziran 2009 09:32 dedi ki...

çocuğu doğduğu andan itibaren sallamaya alıştırmadan uyutmak lazım,odasına yatır,güzel bir ninni tutturun mışıl mışıl uyur,sevgiler

Butikpartim on 16 Haziran 2009 13:43 dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş,ellerinize sağlık..Çocuğu sallayarak uyutmanın pek iyi olmadığını duymuştum,araştırmak lazım:)Sevgiler..

Primarima on 16 Haziran 2009 18:21 dedi ki...

Malesef bizdede durum fena hala ayagımda sallıyorum yanına uzanmak işe yarıyor ama dediğin gibi oda eziyet bekle bekle bekle....napıcagımı bılmıyorum.

Derya on 17 Haziran 2009 00:12 dedi ki...

Oğlumu yaklaşık 6.ayından itibaren yanıma almıştım birdaha da ayrılamadık, taki sütü bırakana kadar sütü bıraktığımız gece kendi yatağına yatırdım ama uykuya dalmak için beni yanında istiyor aynen sizin yazdığınız gibi bende ya uyuturken yada gece uyanıp beni çağırdığında yanında uyuyakalıyorum mekik dokuma olayı bizde de var bazen pes deyip yanında sızıp kalıyorum. Şu ara ben müziği deniyorum uykuya dalma ritüelini değiştirmeye çalışıyoruz.Her akşam uykuya yatarken dinlemesi için aynı müziği açıyorum bende yanına yatmadan yatağın kenarında uykuya dalana kadar bekliyorum bana kızıyor tabiki buraya gel diyor sarılmak istiyor.. bilmiyorum işe yarayacakmı?

Bal küpü on 17 Haziran 2009 00:50 dedi ki...

İlahi Moonish, biraz daha keyfini sür bakalım, eminim annen hala seni uyutmak istiyordur:)

Bal küpü on 17 Haziran 2009 01:02 dedi ki...

Anne arkadaşlarım anlıyorum ki ortak bir sorunmuş bu uyku problemi. Herkesin bir hikayesi var, herkesin emeği var.

Arif Nihat Asya'nın şu şiiri:

Bir dediğini iki
Etmiyeyim diye öyle çırpındım ki
Ve seni öyle sevdim sana
O kadar ısındım ki
Usanmadım, yorulmadım, çekinmedim
Gün oldu kırdın...
İncinmedim;
İlk oyuncağın
Ben oldum.. Yavrum
Son oyuncağın
Ben oldum...

Layık değildim
Layık gördüler
Annen oldum yavrum
Annen oldum!

Anneliğin ne kadar fedekarlık istediğini bir kere daha hatırlattı, hepinize selamlarımla...

Adsız dedi ki...

cocogum gecelerı uyumuyor neyapabılırım

yunus dedi ki...

en çok dert bende kardeşimi hep ben uyutuyorum ayağımda bacaklarım çok fena ağrıyor herkese allah kolaylık versin

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez