25 Mayıs 2009 Pazartesi

Hızlı Okuma

Yazan Bal küpü zaman: 09:00
Hızlı okuma pratikleri çoğu zaman bana pek işe yaramazmış gibi gelen birşeydi. Sanki hızlı okuma ile okunan şeyler anlaşılmazmış gibi geliyordu. Fakat okumak istediğim kitapların sayısı günden güne artınca eksikliğini de hisseder oldum.

Hızlı okuma konusunda yardımcı olan pek çok program var bildiğim kadarıyla. Internet üzerinde de çok hoş ve pratik bir hızlı okuma uygulaması var: Spreeder Bu uygulamayı kullanarak hızlı okuma pratikleri yapabiliyorsunuz.

İlk açılan sayfaya okuyacağınız metni yapıştırıyorsunuz. Sonra da okumaya başlıyorsunuz. New ile yeni metin okuyabilir, settings'ten de ayarları değiştirebilirsiniz.
Word per minute kısmına dakikada kaç kelime okumak istediğinizi yazıyorsunuz.
Chunk size kısmına ise ekranda gösterilmesini istediğiniz kelime sayısını,
Font size da harf büyüklüğünü yazıp save edip, başlıyorsunuz okumaya.

Sanırım gözün algı hızını artırmaya faydası olacaktır. Denemelere başladım bile :)

10 yorum:

Ayca Karaoglan on 25 Mayıs 2009 10:04 dedi ki...

Aslında hızlı okurum, ama günümüzde zaman sıkıntısından insan daha hızlı okumak istiyor. Ben de ir kaç yıl önce Anlayarak Hızlı Okuma adlı bir kitap okumuştum. Faydasını gerçekten gördüm. Bu uygulamaya da göz atacağım:) Teşekkürler canım paylaşımın için. İyi bir hafta diliyorum...

Hayal Arkadaşlarım on 25 Mayıs 2009 11:22 dedi ki...

Denemekta fayda var. Bazen hızlıca geçip bakılası kitap oluyor. Onlarda uygulanabilir.

GeCe on 25 Mayıs 2009 13:14 dedi ki...

şimdi deneyemeyeceğim ama adamlar herşeyi yapıyorlar yahu

Haydi mutfağa on 25 Mayıs 2009 13:36 dedi ki...

teşekkürler,deneyeceğim inşallah.

Serhat on 25 Mayıs 2009 14:52 dedi ki...

Faydalı bir siteye benziyor ancak monitör görüntüsünde önümde akan kelimeler gözümü biraz rahatsız etti. En iyisi basılı metinler üzerinde denemek sanırım hala.

kubra zeynep kara on 25 Mayıs 2009 17:27 dedi ki...

denesem acaba ilham gelirmi ki:)))

Bal küpü on 25 Mayıs 2009 20:56 dedi ki...

Serhat gerçekten akıp giden kelimeler rahatsızlık veriyor bende ekranda en az 10 kelime görüntülenmesini seçtim.

Birde oğlumun kısmetse seneye 1. sınıfa gideceğini düşününce aslında yeni okuyan çocuklar içinde pratik yapmak için güzel olur.
Daha ileri sınıflarda okuyanlarında hızlanmak için ilgisini çekebilir. Çocuklara da yararlı bence.

sevil on 26 Mayıs 2009 10:23 dedi ki...

benim oğlum da sbs ye hazırlanıyor ona baktırayım bakalım ne diyecek paylaşımın için teşekkürler

Hamarat hanım on 26 Mayıs 2009 11:53 dedi ki...

Çocuklardan kitap okumaya fırsat bulamıyorum . Ben de bir deneyeyim . Acaba ne kadar hızlandırır :S

Paşa on 28 Mayıs 2009 14:24 dedi ki...

hızlı okumasına okumaya çalışıyozda okurken okurken bir bakmışın sayfa bitiyor aklın gitmiş başka yerlere haydaaa tektra dön başa ve tekrar oku:))bilmiyorum ama bana sık sık böyle şeyler olur...

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez