13 Mayıs 2009 Çarşamba

Portakal Soslu Enginar

Yazan Bal küpü zaman: 08:35

Tam mevsimi gelmişken bol bol almalı enginarı. Ama çocukların enginarla arası yok maalesef.

Bizde çoğunlukla resimde gördüğünüz versiyonu yenir :) Kış için de biraz alınıp derin dondurucuda depo edilir.

Portakal suyuyla hazırlanan zeytinyağlı enginarı deneyin mutlaka. Çok basit. Birazda değişik bir tadı var.

enginar

Zeytinyağında soğan, havuç ve patatesleri biraz çevirip kavuruyorum. Bezelye ekliyorum. Üzerine enginarları ters kapıyorum.

2-3 portakalın suyu, 1 limon, 2 kaşık unla hazırladığım sosu üzerine döküyorum. Biraz su ekliyorum. Tuz ve kesme şeker atıp, pişiriyorum. (Enginarları arada kontrol edip ters çeviriyorum, her yeri pişsin diye)

Daha sonra enginarları çevirip, içine garnitürlerini dolduruyorum. Dereotuyla süslüyorum. İşte bu kadar :)

9 yorum:

Rakunt ideas on 13 Mayıs 2009 09:06 dedi ki...

Bayılırım enginara.Hem pirinçlisi hem sabzelisi harika oluyor.Sağlık açısından da yemek lazım.Ellerinize sağlık.

Ayca Karaoglan on 13 Mayıs 2009 09:17 dedi ki...

ben de portakal suyu ile yapıyorum, annemden alışkanlık. çok lezzetli oluyor.

neslihan erzincan özgür on 13 Mayıs 2009 10:31 dedi ki...

ellerine sağlık.çok leziz görünüyor enginarlar.afiyetler olsun.sevgilerimle...

üç böcek bir çiçek on 13 Mayıs 2009 10:34 dedi ki...

cnmm güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

Paşa on 13 Mayıs 2009 14:17 dedi ki...

oo ne güsel görünüyor benim oğlan yapraklı olanından ister inş. bir arar alıcam:)yapraklı olanı haşlayıp bol limonla ve içi etli dolma harcıyla doldurulur öyle pişirilir.yerken tek tek yaprak lar koparılıp yaprağın dip kök kısmında azıcık etli yeri var orasına bayılır:)kıbrıslılar öyle yaparlar:)

♥ŞANSLI♥ on 13 Mayıs 2009 16:32 dedi ki...

Bende seninkine benzer yapıyorum.Çokda severim enginarı .Sevmediğim sebze yok herhalde.
Eline sağlık!Çok güzel gözüküyor diğer sebzelerlede reklenmiş.
Sevgiler

GeCe on 13 Mayıs 2009 22:15 dedi ki...

BENDE AŞAĞI YUKARI AYNI YAPIYORUM AMA PORTAKALLI DENEMEDİM EVDE VAR BİR DE ÖYLE YAPAYIM ELİNE SAĞLIK RESİMELR MUHTEŞEM

Ayşe on 14 Mayıs 2009 08:21 dedi ki...

goruntu muhteseeem:)) eminim lezzetide oyledir, ellerine saglik ;)

Unknown on 14 Mayıs 2009 11:23 dedi ki...

enginar yemiyen oğluma belki böyle yedirebilirim,sağol canım

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez