8 Mayıs 2009 Cuma

Davet Sofrası

Yazan Bal küpü zaman: 08:55

Bu hafta bir kaç arkadaşım ziyarete geleceğini söyledi. Onlara hazırladığım küçük ikindi çayının sofra görüntülerini bugün yazabildim.

Bir süredir masa resimleri eklemek istiyordum. Ama çocuklarla ancak hazırlayıp, misafirlerim gelmeden yetiştirebildiğim için pek kısmet olmadı.

Bir alışkanlığım var börekleri filan en son pişiririm hem sıcak hem taze olsun diye. Ama bu sefer önce pişirdim, sunarken ısıttım maalesef. { Ah şu blogculuk, resim ekleyeceğim diye neler yapıyor insan! }

Çünkü blog yazdığım yakın çevrem haricinde pek bilinmiyor. Açıkcası çekindiğim için de siz az durun ben şu sofrayı, yaptıklarımı filan çekeceğim diyemiyorum. E haliyle nadirde olsa hazırlanan sofraları görüntüleyemiyorum.

Gördüklerinizde misafirlerim gelmeden çekilmiştir. Neyse arkadaşlarla güzel bir gün geçirmek güzeldi, yemek bahane :)

Öyle kalabalık ve şaşaalı değil, ne de olsa herkes rejimde :)
  • Paçanga böreği
  • Mini pizzalar
  • Salata
  • Yalancı Alinazik :)
  • Kümbet pasta
  • Tereyağlı antep fıstıklı kurabiye
BÖREK

Paçanga böreği

İÇİ için
Pastırma {ya da rondoda çekilmiş sucuk}
Kaşar rendesi
Domates
Çarliston biber
Yufkaları yağ ve su karışımıyla yağlayıp, ortadan ikiye katladım. Daha sonra üçgenler kesip, iri sigara böreği sarar gibi sardım.
Üzerine 1 yumurta ile sütü karıştırıp sürdüm. Ve fırınladım.{Orjinali kızartılıyor ama zaten yeteri kadar kalorili, böyle de lezzetli oluyor}


PİZZALAR 2

Mini Pizzaları daha önce yazmıştım zaten :)

Yalancı Alinazik ise tamamen uydurma bir isim. Ne diyeceğimi bilemedim. İsterseniz yoğurtlu, közlenmiş patlıcan ve kırmızı biber salatası deyin :)) Üff bu çok kötü bir isim ya:) Neyse mevzuyu dağıtmayalım :)

ALİNAZİK

Yalancı Alinazik

Közlenmiş patlıcan ile közlenmiş kırmızı biberler küp doğranıp karıştırılır ve tuzlanır. Üzeri yoğurtla kaplanır.

Bir kenarda minik doğranmış sarımsaklar , küpü küp doğranmış domatesler zeytinyağında iyice sos haline gelene dek pişirilir. Ve soğuyan sos, yoğurtlu salatamızın üzerine dökülür. Enfes oluyor, deneyin derim.

SALATA

Salata

Salatamız görüldüğü üzere domates, salatalık, kırmızı biber, maydanoz ve mısırdan oluşuyor. Servis sırasında hazır ya da kendi hazırlayacağınız salata sosuyla ikram ediliyor.

PASTA

Kümbet Pasta

Kümbet pasta çok kolay ve gösterişli. Üsküdar'lı arkadaşımdan öğrenmiştim vakti zamanında. Sık sık yapıyorum.

1 Hazır pasta altı

KREMASI
1/2 kilo süt
3 tepeleme yemek kaşığı şeker
4 tepeleme yemek kaşığı un
vanilya

Şekildeki gibi pasta altının yarısı, streç filmle kaplanmış bir kaseye yerleştirilir.

kek yapım

Daha sonra sütle biraz ıslatılır. Hazırlanan krema, oluşan havuza dökülür. Ben kremanın içine frambuaz ve ceviz de ekledim.
Kekin ikinci yarısı da sütle hafif ıslatılıp, üzerine kapanır. Streç filme sarılıp buzdolabında bekletilir. Bir gece önceden yapılmasında fayda var.
En son dolaptan çıkan kase ters çevrilir. Üzerine çikolatalı sos dökülür.

KURABİYE2

Tereyağlı Antep fıstıklı Kurabiye

2 yumurta
150 g oda ısısında tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı pudra şekeri
yaklaşık 3-4 su bardağı un
1 çay bardağı toz antep fıstığı
vanilya
kabartma tozu

Önce yumurta ve şeker çırpılır. Daha sonra diğer malzemeler eklenir. En son antep fıstıkları eklenir. { Benim toz fıstığım yoktu, biraz rondoda çektim ve mecburen daha az ekledim. Aslında daha yeşil olması gerekiyordu :( } Güzelce yoğurulup, şekil verilir. Hafif pembeleşinceye dek pişirilir.

Sanırım en uzun yazım oldu bu :) Blogları pek dolaşamıyorum bu ara, ama herkese selam :)

10 yorum:

kubra zeynep kara on 8 Mayıs 2009 09:06 dedi ki...

masa muhteşem görünüyor,hem çocuklar hem ev işleri hem böyle misafir ağırlamalar.
maşallah ne marifetlisin yaa:)
ellerine sağlık

Butikpartim on 8 Mayıs 2009 09:12 dedi ki...

Daha ne olsun,herşey harika görünüyor.Emeklerinize sağlık.Hele diyette olunca,her bir resme ayrıntılı ayrıntılı bakıyorum sanki,bunu farkettim:))

tatlilar gülcandan on 8 Mayıs 2009 11:36 dedi ki...

Sevgi selamlar tarifler harika nefis görünüyorlar kurabiyenden bir tane aldim.Ellerine saglik .

SİBEL - engüzeltatlar on 8 Mayıs 2009 11:51 dedi ki...

çok güzel bir sofra ellerinize sağlık..
Sabahtan beri canım paçanga böreği istiyordu isabet oldu.. akşam eve gidincede yapmak şart oldu artık

Sevgiler

♥ŞANSLI♥ on 8 Mayıs 2009 15:16 dedi ki...

Bu sofrada bende olmak isterdim.
Eline sağlık.
Hayırlı hafta sonları

Aşk Meleği on 8 Mayıs 2009 16:45 dedi ki...

ya ama hem herkes rejimde hem boy boy fotoğraflar olmuyo ki :))) içim gitti valla közlenmiş patlıcanlı mezeye bayılırım közde patlıcana :)hepsi süper gözüküyor eminim tatlarıda öyledir,ellerinize sağlık...

frambuazlı ruh pastasıyım on 8 Mayıs 2009 18:31 dedi ki...

mmmmm, leziiiz, harika, muhteşem görünüyor, en çok pastaya bayıldım, ben hansel olsam senin sofranı yesem olur muuu?
:P

HUYSUZBALIK on 8 Mayıs 2009 20:28 dedi ki...

Ben söylüyorum herkese bloğum var diye :) Alıştı ailem de arkadaşlarım da fotoğraf makinamla gezmeme. Sofra muhteşem olmuş ama en çok böreklerle kümbet pasta çarptı beni harika görünüyor ikisi de. Eline sağlık. Sevgiler...

kubra zeynep kara on 8 Mayıs 2009 20:56 dedi ki...

sayfamda hediyen var buyrun beklerim.sevgilerimle

reyyan on 27 Mayıs 2009 18:42 dedi ki...

selam sayfanızla google sayesinde tanıştım kümbet pasta harika görünüyor elinize sağlık banada beklerim.
sevgiler.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez