23 Mayıs 2009 Cumartesi

İstanbul Oyuncak Müzesi

Yazan Bal küpü zaman: 23:47

İstanbul oyuncak müzesi
harika bir fikir ve çook sevimli bir müze. Kendinizi masal dünyasında zannediyorsunuz. Çocuklar için gittik ama itiraf ediyorum en çok biz eğlendik.

Uzun zamandır Sunay Akın tarafından biriktirilen oyuncak koleksiyonu çok güzel bir müzeye dönüştürülmüş. Pek çoğu servet değerinde olan oyuncak setlerini de içeriyor.

En çok biz eğlendik diyorum, çünkü çocukluğumuza ait unuttuğumuz hatta unuttuğumuzu bile unuttuğumuz bir sürü oyuncağı burada gördük. Hepsini tek tek inceledik... Eski ambalaj kutuları da vardı.

Zaman tüneli gibiydi. Kendi sitesinden de inceleyebilirsiniz. Hoş vakit geçirilebilecek bir yer. Aynı zamanda insanı kolleksiyonculuğa da özendiriyor gerçekten :)

Oyuncakların kullanıldığı yıllar ayrıca belirtilmiş. Gezdikçe aynı yıllarda Avrupa ve Amerika'daki çocukların oynadığı oyuncakları görebiliyorsunuz. Biz çok şaşırdık. Yüz yıl kadar önce bile muhteşem oyuncaklar yapmışlar adamlar. Detaylar mükemmel. Bizim aynı dönemlerde yapılan oyuncaklarımız gerçekten çok uyduruk.

Oyuncaklarda bile dağlar kadar fark varmış. Neyse ki günümüzde ara biraz daha kapandı. Ama gönül ister ki yerli sermayeyle kendimize has markalarımız olsun. İnşallah o günler de gelir.

Bir de belirli dönemlerde ön plana çıkan oyuncakları görüyorsunuz. Uzaya çıkıldığı yıllarda uzay oyuncakları, savaş yıllarında asker oyuncakları patlama yapmış. Oyuncak Hikayesi 2 (Toy Story 2) filmi de bu konuyu işliyordu, seyredenler hatırlar.




Ufo oyuncağı için dikilen bir kılıf gibi orjinal şeyler de sergileniyor :)

Velhasıl yolunuz İstanbul Anadolu yakasına düşerse gezip görmenizi tavsiye ederim. Hem çocuklara, hem de dünün çocuklarına göre...

6 yorum:

zehra on 24 Mayıs 2009 00:38 dedi ki...

bende gormeyı cok ıstıyorum :))ınsallah nasıb olur

Ayca Karaoglan on 24 Mayıs 2009 11:54 dedi ki...

ne iyi etmişsiniz gitmekle. çocuklar için bir cennet olduğunu düşünüyorum, bize ise gerçek bir eğlence ve zaman tüneli :)

♥ŞANSLI♥ on 24 Mayıs 2009 12:06 dedi ki...

Görmeyi çok isterim.Benimde ilgi alanım çünkü.
Paylaşımın için teşekkürler
Hayırlı bir pazar günü geçirmen dileğiyle.
Sevgiler

Primarima on 24 Mayıs 2009 14:03 dedi ki...

2 kere gittim 2 sindede zevkle izledim o oyuncakları :)
o sevimli cafesinde oturup bir bardak çayı içmenin keyfı de başkaydı

Adsız dedi ki...

ahhh ahhhh
ben denizlideyim ama görmeyi çok çok isterim güzel fotoğrafların için tşekkürler
www.yaseminkale.blogcu.com

HUYSUZBALIK on 24 Mayıs 2009 21:59 dedi ki...

Ben de gitmek istiyorum ben deeeee. Ama oynamaya izin vermezler sanırım :) Paylaşım için teşekkürler. Sevgiler...

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez