13 Nisan 2009 Pazartesi

Zeytinli Ekmek & Hafta sonu

Yazan Bal küpü zaman: 07:18
zeytinli ekmek

Daha önce lokum tarifimde bahsetmiştim zeytin yemeyen çocuklarıma da zeytinli yapıyorum diye. Hafta sonu fırından ekmek hamuru alıp zeytinli ekmek yaptım. Nedense o zaman yiyorlar. Bu çocuk milletini anlamak zor :) Çook güzel olmuş anne diyorlar.
Zeytin süreyim ekmeğinize dediğimde ise, ' Hayııır zeytin yemiyoruz unuttun mu ?'diyorlar. Ah bu bilmişlikleri yok mu!!! Neyse sadede gelelim bu sefer zeytinli ekmeğime farklı bir şekil verdim. Bir arkadaşım bunun salçalı , cevizli soslusunu da yaptığını söylemişti.

Hamuru önce biraz unla (çok az un, yoksa sertleşiyor) yuvarlak açtım. İçine zeytin ezmesi sürdüm.

hamur

Daha sonra yarısını üstüne kapattım. 2 parmak şeritler halinde kestim.

hamur şeritleri

İki ucundan aksi yöne yuvarlayıp uçlarını birleştirdim. Zaten toplanıp bir bütün oluyor.( Tıpkı yün çilelerini, nakış ipliklerini yaptıkları gibi) Üzerine yalnızca sıvıyağ sürdüm. 200'c de pişirdim.

zeytinli ekmek hamur

Fırından çıkınca kurumaması için üstüne hafifi nemli bir bez kapattım. Herkes afiyetle yedi.

Bu hafta sonu yine sahilde gezdik. Kardeşim 'İyi ki sahiliniz var abla, atın havanızı bakalım' der ama canım benim biliyor ki o da olmasa İstanbul'da gezecek boş bir alan yok :)) Zeynep'ime ve sana ayrıca teşekkür ediyorum hediyeler için. Hepinizi özledim gene ya :)

sahilde

Bu arada bu deniz olayına iyice alıştık. Hakikaten suya bakmak insanı dinlendiriyor mu? sakinleştiriyor mu? bilmem ama bir etkisi var.

Bu da oğlumun meyve salatası. Babasıyla yaptılar. Tabi sonra iki kardeş sırayla ben adamın burnunu yiyorum ben adamın kulaklarını yiyorum diye gülüştüler. Keşke hep böyle anlaşsalar. Bazen sabrımın sınırlarını zorluyor kavgaları, şikayetleri hiç bitmeyecek bu gidişle diyorum ama neyse işte :))

meyve salatası
Herkese çook güzel bir hafta olsun inşallah ;)

10 yorum:

tasarım mekani on 13 Nisan 2009 10:36 dedi ki...

deniz olmadan bakmadan yasayamam diyorum her defasinda ama buyuk de konusmuyayim.
Meyve tabagi hos ve zeytinli ekmekten canim cekti..:) ustune birde rendelenmis kasar olsaydi hirsiz olur gelirdim evinize diyormusum ;))) sevgiler, medinem

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com on 13 Nisan 2009 14:13 dedi ki...

Ben de isterim bu zeytinlilerden meyve salatasından :)

kubra zeynep kara on 13 Nisan 2009 17:12 dedi ki...

haşhaşlı çöreğe benziyor zeytinli .
çok güzel görünüyor gerçekten.
deniz kıyısındasınız ya canım çekti:))

Butikpartim on 13 Nisan 2009 21:52 dedi ki...

Zeytinli ekmek çokk lezzetli görünüyor,ben de çocuklar gibi,zeytin ezmesini,zeytine tercih ediyorum.Tarif tam bana göre,deneyeceğim.Emeğinize sağlık..

HUYSUZBALIK on 13 Nisan 2009 23:59 dedi ki...

Çocuklar şahane yaratıklar gerçekten de. :) Annelerinin yaratıcılığını arttırmışlar zeytin yemeyerek :) Elleriensağlık nefis görünüyorlar. Deniz görmesem be nde yaşayamam sanırım. Manzara nefis. Sevgiler...

Hayalbemol on 14 Nisan 2009 02:16 dedi ki...

Çok sıcak bir yazı.
Tabaktaki tasarım harika :)

manii on 14 Nisan 2009 12:37 dedi ki...

Zeytinli ekmek güzel görünüyor tam da öğle yemeği zamanı sizleri gezdikçe doyuruyorum karnımı ellerinize sağlık.Bizde sokağa adımımızı attığımızda denizi görebilsek ne iyi olurdu denizi görüp gezmek için hep haftasonunu beklememiz gerekiyor ,tadını çıkarın, eğlenin...
Sevgiler...

GeCe on 14 Nisan 2009 13:48 dedi ki...

ekmekler süper olmuş ah şu cocuklar ama anneler daha akıllı bak yemişler işte denize bakmak değil de uzağa bakmak insanı dinlerdirir tabi renginin de etkisi var o yüzden çok seviyoruz deniz kenarını

Primarima on 14 Nisan 2009 21:05 dedi ki...

Benım kızdapeynir yemıyor illaki bişeyleri yemeyecekler...zeytinin nesını sevmıyorlar acaba?
Ben kızıma neden yemedıgını sordugumda peynır kokuyor dıyor...bahanesi ,kokdugu fılan yok.
Sahil hangı sahıl oluyor?

Bal küpü on 16 Nisan 2009 15:25 dedi ki...

Maltepe sahilinden çekildi fotolar:)

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez