7 Nisan 2009 Salı

Elma Şekeri

Yazan Bal küpü zaman: 10:35
















Hafta sonumuz biraz alışveriş ve biraz tembellik yapmakla geçti. :) Açıkcası bu hafta biraz bahar yorgunluğu mu, rehaveti mi bilmem bir şeyler çöktü üstüme. Neyse ki sahilde dolaşma imkanımız vardı. Çiçekleri, denizi bol bol resimledim.


İki gündür Obama ile yaşar olduk. İstanbul'a geliyor diye karşıda doktor randevumuz vardı onu bile iptal ettik . Neme lazım aksama olmayacak filan diyorlar ama mümkün mü? Sıkılmaya değmez, bari trafikte biz eksik olalım dedik :)) Zaten İstanbul trafiği malum, Allah herkese kolaylık versin. Bu arada adamcağız oradan oraya aşırı önlemlerle dolaşmaktan, görevi bittikten sonra bunalıma filan düşebilir :) Acaba tehlikede miyim? İzleniyor muyum? İnsanı delirtir yahu!!
5N1k programında duydum Obama'ya 'gönül çelen' lakabını vermişler hani herkesin sevgisini kazanıyor ya :) Hakikaten o tabir çok hoşuma gitti. Amerika'nın imajını temizleyecek bir tip. Güleryüzlü, doğal,sempatik, bilmiyorum, inşallah hep böyle sürer...

elma şekeri

Bu arada dün elma şekeri yapmayı denedim. Nerden çıktı demeyin 23 Nisan'da oğlumun arkadaşlarına süpriz yapacaktım. Yapacaktım diyorum çünkü hiç istediğim gibi olmadı. Elma şekerlerini boyasız sadece şekerle yaptım. İlk 1 saat iyiydi ama maalesef sonra şekerler eridi ve aktı. Yani demek ki sadece boya değil başka bir şey daha mı ekliyorlar acaba katkı olarak? Ya da benim tarif yanlış, bilen varsa paylaşıversin lütfen?

Tarif
1 su bardağından biraz az su

  • 2 su bardağı şeker
  • 1-2 damla limon


Elmaların saplarını koparıp yerine çöğ şiş ya da renkli çubuklar takılır.

Toz şeker suyla pişirilip 20dk. kaynatılır. Elmalar içine batırılıp yağlı kağıt serilmiş bir tepsiyle buzdolabında 30 dk bekletilir.
elma şekeri 2

13 yorum:

Ayşe on 7 Nisan 2009 10:55 dedi ki...

cok da guzel gozukuyorlar halbuki, eridiklerine uzuldum..hemen netten baktim fakat bende farkli birsey goremedim..olsun onlari dusunmen ve cocuklara ozel birsey hazirlaman bile yeter, eminim ki cok sevinmislerdir. ellerine saglik...

Esra'nın Mutfağı on 7 Nisan 2009 11:23 dedi ki...

süper olmuş yaaaa. mutlaka denemeli bunuu:)

kubra zeynep kara on 7 Nisan 2009 11:39 dedi ki...

obamadan daha çok elma şekerleri ilgimi çekti:))
çok nefis görünüyorlar elinize sağlık

3prenses on 7 Nisan 2009 11:44 dedi ki...

başlığı duyunca sevindim.olmadığına üzüldüm.kızım istiyor.hazır bulamadık.sen yap diyo.yapamam diye denemedim.aslında tarif araştırmadım hiç.

tasarım mekani on 7 Nisan 2009 13:49 dedi ki...

Elinize saglik... Hep tadini merak etmisimdir.. sevgiler medinem

Unknown on 7 Nisan 2009 14:30 dedi ki...

elma şekeri bana direkt okulu hatırlatıyor,kesinlikle yapıcam bunu,sağol canım.
Sayfamda senin için bir ödül var,kabul edersen mutlu olurum,sevgiler.

Hayal Arkadaşlarım on 7 Nisan 2009 15:15 dedi ki...

Çocukluğumun en çok sevdiğim tatlarından biriydi elma şekeri.

Şimdide seviyorum ama yüzüm gözü boyanıyor yerken :) Sen güzel olmadı böyle desende renksiz elma şekeri favorimdir.

Sevgiler.

Rakunt ideas on 7 Nisan 2009 16:36 dedi ki...

Merhaba blogunuzun beğenerek takip ediyorum.Buna dayanarak size bir ödül vermek isterim.Bloguma uğrayıp alırsanız sevinirim.

Sevgiler

Çeyiz Hazırlıkları on 7 Nisan 2009 17:01 dedi ki...

Çocukluğumun en güzel lezzetlerindendi şimdi görünce aklıma talıkdı bende yapayım bari ellerine sağlık.
Sevgiler....

Kizim Sare Verda on 7 Nisan 2009 19:32 dedi ki...

Merhaba Bal Kupu,

Gecenlerde sanki Martha Stewartin sitesinde gormus gibi oldum googledan arayinca bu adres cikti karsima birde ordan dene istersen. Sana kolay gelsin.
http://food.yahoo.com/recipes/martha-stewart/c576cf06cd80f010VgnVCM1000003d370a0aRCRD/candy-apples

Kizim Sare Verda on 7 Nisan 2009 19:38 dedi ki...

Bak birazdaha arayinca videosunu buldum hemde kendi sitesinden buyur:http://www.marthastewart.com/recipe/candy-apples?autonomy_kw=apple%20candy&rsc=header_9
Kolay gelsin,
Sevgilerimle...

Bal küpü on 7 Nisan 2009 19:59 dedi ki...

Bereketli mutfağım bu çok iyi oldu çooook sağol paylaştığın için, adresi inceleyeceğim :)

GeCe on 7 Nisan 2009 22:35 dedi ki...

çok güzel görünüyor en son ne zman yedim acaba çocukken galiba canım istedi şimdi

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez