28 Nisan 2009 Salı

Kolay Mozaik Pasta

Yazan Bal küpü zaman: 06:56
Kolay mozaik pasta

Bir kaç gündür evdeki işlerden bir iki satır yazmaya vaktim olmadı.
23 Nisan tatilinde Bursa'daydık. Yapmamız gereken bir sürü iş vardı. Neyse hepsini hallettik. Çocuklar için de güzel bir değişiklik oldu.

Ama dönüşte mutlaka ekstra yorgunluğu oluyor. Ivır zıvır çocukların bir sürü eşyasını (ilaçlar, oyuncaklar, kitaplar cabası) önce götür sonra gel bir daha yıka pakla yerleştir vs...

Ayrıca tatil ne kadar uzunsa dönüşü o kadar zor oluyor. Birde tam alışıyorsun kalabalığa hoop yine çekirdek aile düzenine adapte olmak zaman alıyor tabi :))

Eveet ne yazacaktım ben? Aslında başlıktaki pasta daha evvel yapılmıştı, eklemek şimdi nasip oluyor. Acil durumlar için kurtarıcı, pratik bir tatlı.

Mozaik pasta

TARİF

  • 450 g pötibör bisküvi
  • 1 su bardağı şeker
  • süt
  • Dövülmüş ceviz, fındık vs...
    Bir paket kakao
Bisküvileri rondada ya da elinizle ufalıyorsunuz, içine 1 su bardağı şeker ekliyorsunuz. Daha sonra yavaş yavaş süt {göz kararı yani } ilave ediyorsunuz. Kakao ekliyorsunuz.

Hamur yoğurur gibi şekil alacak kıvama gelene kadar süt eklemeye devam ediyorsunuz. {Çok cıvık olmamalı, çok yumuşarsa bisküvi eklenebilir.} Daha sonra streç filme uzun yayıp, üçgen şeklini veriyorsunuz. {Hiç yağ ve yumurta yok}

Buzlukta dondurup, çıktıktan sonra üzerine çikolata sosunu sürüyorsunuz.

Çikolata sosu için ben 50 g çikolatayı 50 g krema içinde ısıtıp erittim, öyle sürdüm. İsteyen hazırda kullanabilir.

14 yorum:

Ayca Karaoglan on 28 Nisan 2009 08:25 dedi ki...

Günaydın, enfes görünüyor, çileklerle birlikte :) Ellerine sağlık.

Tuğba Agaci on 28 Nisan 2009 09:29 dedi ki...

Kırmızı çilekler ve yem yeşil fıstıklarla ne de güzel yakışmış! Ellerinize sağlık :)

Nazpek on 28 Nisan 2009 11:23 dedi ki...

en sevdiğim pasta çok leziz görünüyor ellerinize sağlık bende yapayım bizim kuzulara

Hamarat Anne on 28 Nisan 2009 11:39 dedi ki...

cok güzel görünüyooorrr

♥ŞANSLI♥ on 28 Nisan 2009 11:44 dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Pratik şeyleri çok seviyorum.Eline sağlık:)
Sevgi ve sağlıkla kal

HUYSUZBALIK on 28 Nisan 2009 11:50 dedi ki...

Yağ ve yumurta olmaması çok güzel. Hafif ve doyurucu olur. ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hakikaten çilekler daha bir güzelleştirmiş pastayı,sayfandaki tatlılara baktıkca insanın canı istiyo :)üsküdar

zehra on 28 Nisan 2009 12:31 dedi ki...

cok guzel gorunuyor hatta bayıldım sımdı ben buna

kubra zeynep kara on 28 Nisan 2009 13:11 dedi ki...

nihayetttt....
çok şükür sonunda benim yapmayı çok iyi bildiğim bir pasta tarifi yayınlandı.
kendimi çok iyi hissettim şu an:))
çilek ekleme fikri süperdi
ellerine sağlık çok mutlu oldum sayfanda bugün:)

kardelen on 28 Nisan 2009 16:26 dedi ki...

en sevdiğim pastadır mozaik pasta çileklerde çok yakışmış yanına muhteşem görünüyo akşama bende yapsammmı acaba:)
elinize sağlık ...

Unknown on 29 Nisan 2009 12:13 dedi ki...

ellerinize sağlık..çilek ve fıstıklarla daha da iştah kabartıcı olmuş:))sevgiler:)

Primarima on 29 Nisan 2009 22:59 dedi ki...

offff çok guzel görünüyor ama canım cekdı inanki:)

GeCe on 5 Mayıs 2009 21:38 dedi ki...

uf bu nasıl bir görüntüdür böyle

LeylaK on 9 Aralık 2011 08:15 dedi ki...

bugün bunu deniyorummm :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez