8 Nisan 2009 Çarşamba

Hangi Filmi Seyretsek

Yazan Bal küpü zaman: 08:46
Bir film seyretmek istiyorsunuz ama çok fazla olmayan vaktinizi de bilmediğiniz, sevmeyeceğiniz bir filmle heba etmek istemiyorsunuz. Bu durumda en güzeli tavsiye almaktır değil mi? Ben genelde zevkine güvendiğim insanların tavsiyelerini dinlediğimde çok yanılmadım.

Arada yabancı filmlerde imdb sitesine de mutlaka bakarım. Gerçi verilen puanlar bazen abartılı oluyor ama yine de film hakkında fikir sahibi oluyorsunuz.

Ama şimdi tavsiye işini sizin için yapan bir site var:) Nanocrowd Internet'teki film yorumlarını baz alarak size film seçmenizde yardımcı olan bir site. Nanocrowd'a öncelikle sevdiğiniz bir filmi söylüyorsunuz. Sonrasında da 3 kelimelik bir nanogenre seçiyorsunuz.
Nanogenre seyretmek istediğiniz filmin içeriğinden özetlenebilecek kelimeler (filmin tarzı diyebiliriz) oluyor.

Mesela: Film olarak Love Story yazdınız. (Siz yazdıkça çıkanlardan seçim yapmanız gerekiyor)

Sonrasında çıkan sayfada sol tarafta bu filme çok benzer ve en az benzer filmleri görebilirsiniz. Ortada da nanogenre'ler (tarzlar) çıkıyor.

Diyelim ki bu çıkanlardan trite-cry-dying (basmakalıp, ağlama ve ölüm) seçtiniz. Bu durumda nanogenre size:

Jeffrey (1995), Love! Valour! Compassion! (1997), Playing by Heart(1998), Sweet November (2001), Meet Joe Black (2003), Autmn in New York(2000) gibi alternatifler çıkarıyor.

Bu filmlerin yanlarındaki yıldızlardan filmin insanlar tarafından ne kadar beğenildiğini görebiliyorsunuz. Kaç yıldız almış fikriniz oluyor.

Tabii bundan sonra da size gözünüze kestirdiğiniz filmi bir şekilde edinmek ve seyretmek kalıyor.
Ah ben de eskisi gibi film izleyebilsem, daha çok kullanacağım ama :)))

6 yorum:

Ayca Karaoglan on 8 Nisan 2009 08:29 dedi ki...

günaydın bal küpü, bu kadarı da olmaz ki :) ben yine de arkadaşlarla fikir alışverişinde bulunmayı tercih ederim :) film konusunda eski kafalıyım :))

3prenses on 8 Nisan 2009 08:33 dedi ki...

güzelmiş gerçekten.bazen aldığımız filmlerde hayal kırıklığına uğruyoruz.

GeCe on 8 Nisan 2009 11:23 dedi ki...

benim film seçicim eşim o yüzden hiç dert etmiyorum kumandamı alıyorum aç diyorum açıyor hehe

cok güvenirim eşimin zevkine

Unknown on 8 Nisan 2009 22:43 dedi ki...

Film izleyemiyorum bu aralar ama,
'azpsmis.com' çok faydalı oluyor,sevgiler.

Luisa Loida on 9 Nisan 2009 06:21 dedi ki...

Hola Gracias por Escribir a mi correo y me alegro visitar su página y tomar los consejos sobre la forma de seleccionar una buena película. bendiciones y hasta pronto.

maximus on 5 Temmuz 2009 09:20 dedi ki...

Güzel bir paylaşım olmuş, güzel işler çıkıyor ama farkındamısınız aradığımız herşeyi yabancı sitelerde arıyoruz. Bunun gibi bir site olan www.sinemalardan.com sitesindeki yorumları okudum, tek kişi yazıları yazıyor ve kendisinin zefkine inandığınız zaman ki ben eminim artık seçeceğiniz film hakkında ziyaretçiyi yönlendirebiliyor.
ayrıca vasat filmler köşesinde ki filmlerede göz atıyorum ve almamam gereken filmleri görüyorum.
Bence güzel ve gayetde hoş olmuş. sade ve ne vermek isteniliyorsa onu veriyor. abartı yok yanı.
tavsiye ederim
yuppiii

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez