29 Aralık 2008 Pazartesi

Eyvah çocuğum ateşlendi !

Yazan Bal küpü zaman: 18:36

Hafta sonu bir arkadaşımız bizdeydi. Çocukları rahatsızdı onlardan mı geçti, yoksa üşüdü mü hiç bilinmez bizim ufaklık ateşlendi. Peki çocuğunuz ateşlenince ne yapıyorsunuz. Etrafta herkes bir şeyler söyler.
-üzerini açma iyice üşütürsün
-bol bol sirke sür yada alkol
-kolonya dök
Doktorlar bir zamanlar bunları önermiş olabilir ama şimdi bambaşka konuşuyorlar. (gerçi onlar da ne yapsın devamlı yeni bilgiler eskilerini rafa kaldırıyor.)
Ama ben öncelikle üzerini soyuyorum, hemen ateşini ölçüyorum. Ateşin nereden ölçüldüğüne göre sınırlarıda değişiyor şöyle ki;
(hatta doktorumuz en son katıldığı bir tıp kongresinde doktorların hala ateşin nereden doğru ölçüleceği konusunda anlaşamadıklarını söylemişti)

Hemen bir ateş düşürücü verip, ılık suya batırılmış (kesinlikle soğuk değil) bezle vücudunu siliyorum. İçebilirse su veriyorum. Ateş düşürücüleri dönüşümlü kullanıyorum. İbuprofen içeren ilaç, ondan 6-8 saat sonra parasetemol içeren ilaç, yine 4 saat sonra iboprofen şeklinde devam ediyor.. Ateşi 2 gün sonunda geçmiyorsa, yada 39c nin üstündeyse, düzenli şurup verildiği halde ateşini düşüremiyorsam, ve eğer çocuğum bana 'İYİ'görünmüyorsa (anne sezgisi denen şey) doktora götürüyorum.

Şimdilik kızım iyi görünüyor yarın da ateşi devam ederse bir doktora gideceğiz galiba .Tüm annelere kolay gelsin..

5 yorum:

VİRGO on 29 Aralık 2008 21:31 dedi ki...

geçmiş olsun benim küçük kızımda hasta sabah doktora götürdüm sabah 3 gün raporlu ...bütün hastalara şifa versin allah

Paşa on 29 Aralık 2008 23:29 dedi ki...

geçmiş olsun bende ilaçların içeriklerini bildiğimden ona çok dikkatederek ilaçları düzenli bir şekilde veririm...geçmiş olsun buarada...

banu kırmızıgül on 30 Aralık 2008 00:37 dedi ki...

gecmıs olsun allah acıl sıfalar versın. benım kızım göksın de bu gece ateslendı cok atesı var yarın dr. goturecegım. annelık cok zor..

GeCe on 30 Aralık 2008 10:09 dedi ki...

geçmiş olsun anneler herşeyi daha iyi biliyor bana göre çünkü anbean takipte olunuyor

Bal küpü on 30 Aralık 2008 12:10 dedi ki...

İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. gerçekten takipteyim Allah hasta çocuğu olan annelere de sabır ve şifalar versin inşallah..

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez