10 Temmuz 2009 Cuma

Pırıl Pırıl Yaptım Oyunu

Yazan Bal küpü zaman: 16:49

Evet uzuuun yaz tatilimiz boyunca çocuklarla vakit geçirecek bol vaktimiz var. Günler uzun olunca bir de İstanbul'un büyük bir kısmı tatile gidince, çocuklar arkadaşsız kaldı. Ama evde vakit geçirecek bir sürü meşgale buluyorlar. Birlikte Haydi oynayalım kitabından bir oyun seçtik kızıma bugün. 2 yaş ve üzeri çocuklar için bu oyun.

Aslında benzer şekilde lavobada suyla çok vakit geçiriyor. Eline bir bulaşık süngeri ve biraz bulaşık deterjanı döküyordum. O da devamlı süngeri sıkarak köpük yapıyor ve çok mutlu oluyordu. Kitapta öneri olarak bir kesme tahtası, masa ya da sandalyeyi boyalarla kirletin.Çocuğun eline de kirleri temizlemek için bir fırça verin ve pırıl pırıl oyununu oynayın diyordu.

Ben de plastik bardakları boya kalemleriyle kirlettim.{ Hatta bu işi kızım severek yaptı :)}

resim2

Daha sonra süngerle onları çıkartmak için bayağı uğraştı.

resim3

Sonunda pırıl pırıl bardaklarına kavuştu.
  • Bu oyunla bir kuvvet ve koordinasyon alıştırması yapmış olduk. Lekeleri çıkartmak için bayağı konsantre oldu :)
  • İşimi iyi beceriyor muyum? duygusunu tattık.
  • Bir de ufak bir hatırlatma böyle süngerleri sıkması onun el kaslarını da geliştiriyor. Bu da onun ilkokula başladığında o uzuun süren yazma alıştırmalarını daha kolay yapmasını ve hemen yorulmamasını sağlarmış efendim :)

13 yorum:

dünya on 10 Temmuz 2009 22:01 dedi ki...

bu yaşlarda çocuklar kalemle her yeri yazıp çizmeye pek meraklı oluyolar :)

icimdeki yolculuk on 10 Temmuz 2009 22:49 dedi ki...

sayfada pırıl pırıl şıkır şıkır olmuş.sıkılıyorlardır.güzel olmuş

Primarima on 10 Temmuz 2009 23:16 dedi ki...

Süpermiş yaaa:))
benımkıde butun gun banyoda...çıkmıyor... sureklı ellerını yıkıyor, el yıkamak bahane...maksat ıslanmak suyla oynamak:)
bu oyunu oynayalım da mutlu olsun:)

Pembe Tatlar on 11 Temmuz 2009 02:35 dedi ki...

Ayy bu ne cici bir oyun:))
Yazdım bir kenara...
mutlu hafta sonları canım

MARİFETLİ PERİ on 11 Temmuz 2009 15:09 dedi ki...

Benim kızım da bulaşık yıkamayı çok seviyor. Hatta bazen bulaşık yıkamak ödül oluyor:) Büyüyünce göreceğim seni diyorum...

HUYSUZBALIK on 11 Temmuz 2009 18:57 dedi ki...

Çok güzel bir oyun umarım minik ellerine zarar vermemiştir deterjan... Sevgiler...

HUYSUZBALIK on 11 Temmuz 2009 18:57 dedi ki...

Çok güzel bir oyun umarım minik ellerine zarar vermemiştir deterjan... Sevgiler...

allımorlu on 11 Temmuz 2009 22:51 dedi ki...

pırıl pırılda yapmış yani:)minik ellerine sağlık:)

Hayal Arkadaşlarım on 12 Temmuz 2009 16:40 dedi ki...

Benim kıım da süngerle köpük yapmayı çok seviyor. Bu da orjinal bir fikir. Bizimle de paylaştığın için teşekkürler...

kubra zeynep kara on 13 Temmuz 2009 00:30 dedi ki...

çok zevkli bir oyunmuş.
bu arada suyla oynamak çok keyifli.

meldi on 13 Temmuz 2009 09:58 dedi ki...

hımm supermis. Bizimkide tam su kusu daha 2 yasında degiliz ama bu oyunu denemeye deger...

GeCe on 13 Temmuz 2009 11:36 dedi ki...

çok güzel bir fikir bu yaz sıcağında çocuklar suyla oynamaya bayılıyor zaten

Adsız dedi ki...

bu oyun harika bi fikir. benim oğlum hiç sudan çıkmak istemiyo zaten.

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez