3 Temmuz 2009 Cuma

Evde Kolay Limonata Yapımı

Yazan Bal küpü zaman: 23:49

Yaz sıcakları bastırınca insan nasıl serinleyeceğini şaşırıyor. O yüzden ne zamandır yapsam dediğim limonatayı gündeme getirdim. Çok kolaymış, nedense zor olacağını düşünüyordum !!

Özellikle kızım piyasada limonata diye satılan içeceğe hayran. Devamlı içmek istiyordu. Ben de doğal olmadığı düşüncesiyle tedirgindim.

Tamam, her yediğimiz doğal mı? sanki diye konuşanlar oluyor ama, yine de çocuklar elden geldiğince daha az katkılı ve koruyuculu besinler tüketmeli..Zaten devamlı geni bozulmuş tohumlar, ilaç kalıntıları, hormonlar, kirli hava, doğal hayattan uzak bir yaşam onları zorluyor değil mi? O yüzden bugün o limonata içtikçe ben ferahladım sanki :)

Yapımı çok basit
3 limonu rendeledim. Üzerine şeker ilave ettim.(Her limon için 2 yemek kaşığı olacak şekilde yani toplam 6 yemek kaşığı şeker koydum)

Daha sonra şeker ve limon rendesini iyice ovdum. Bu aşamada isterseniz rondodan geçirebilirsiniz ya da havanda dövebilirsiniz.

Rendelenen 3 limonun suyunu sıktım. Şekerli karışıma ekledim. İyice karıştırıp, buz gibi suyla sulandırdım. Yaklaşık 10 bardak su ekledim galiba. Siz damak tadınıza göre sulandırabilirsiniz.

İçine nane ya da zencefil konabilir daha farklı aroma alması için. Ama çocuklar bu tada alışık oldukları için ben eklemedim. Sürahiye boşaltırken tel süzgeçten geçirdim.

Bir de C vitamini hemen bozulup özelliğini kaybedeceği için 1 kerelik yaptım. Zaten kısa sürede tükendi. Salatayı hazırlarken arada limonata da çıktı.

Böyle uzun uzadıya anlattığıma bakmayını, emin olun yapması çok kolay :)
limon1

19 yorum:

GAMZELİ ANNE on 4 Temmuz 2009 02:12 dedi ki...

ah canım sanki içimi okudun daha dün dedim şöyle güzel bi limonata yapsam diye tarifini deicem hemen sağol içmiş kadar oldum ellerine sağlık:)

*kelebekana*-* on 4 Temmuz 2009 10:06 dedi ki...

ooohhh misss gibi soğuk soğuk iç ...burası öyle sıcakki görüntü bile beni serinletti..

dünya on 4 Temmuz 2009 14:13 dedi ki...

merhaba tarifi deniyecem

http://erzurumvedunya.blogspot.com

Pembe Tatlar on 4 Temmuz 2009 15:28 dedi ki...

Canım içecek konuusnda ben de hazıra karşıyım ..
Ellerine sağlık nefis gözüküyor:)

Hayal Arkadaşlarım on 4 Temmuz 2009 22:22 dedi ki...

Tam yaz içeceği. Koy dolaba serinlemek istediğinde al iç. Hemen deneyeceğim. Sevgiler.

Derya on 5 Temmuz 2009 15:01 dedi ki...

Çok güzel görünüyor bende deneyeyim çünkü benim oğlumda kendimize aldığımız limonatadan bizden daha çok istiyor ve içiyor. Asitli içeceklerden uzak kalalım diye tercih ediyoruz limonatayı ama evde yapmak elbette en güzeli.

GeCe on 5 Temmuz 2009 20:29 dedi ki...

harika görünüyor bende çok severim ama yapmaya cesaret edemedim uzun sürer diye demekki değilmiş

VOLKAN - KALDERA on 6 Temmuz 2009 11:09 dedi ki...

Limonata benim de vazgeçilmezimdir. Geçen sene öğrendiğim bir tarif var ki evime gelen hemen herkeze ikram etmişimdir. Daha çok buzlu çay da denebilir. Sabah demlediğim ve içilmeyen çayı bir sürahiye boşaltır üzerine 1 sb şeker 3-4 limon suyu ve 8-10 dal nanenin de yaprağını ekler dolapta soğuturum. İnanılmaz kolay ve ganatili bir tadı var :) denemenizi tavsiye ederim.

Unknown on 10 Temmuz 2009 10:16 dedi ki...

Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Yaz ayları için ferahlatıcı bir içecek...

ASLI on 16 Temmuz 2009 17:00 dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR BUZ GİBİDİR ŞİMDİ O MMM :D ELLERİNE SAĞLK

müberra dedi ki...

kaç gündür evdekilere limonata yapıcam diyodum çünkü ilk kez ev yapımı limonata içicektik ve sizin tarifinizi gördüm ve iftar için yaptım tadına bakamadım henüz ama çok güzel görünüyor :)

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık, nefis gözüküyor ama ben limon rendesizini tercih ediyorum.

Adsız dedi ki...

limonları kabuğu ile mi rendeliyeceğiz???

Dido dedi ki...

Bende an itibarıyla yapmış bulunmaktayım. Lezzet şahane :) Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Ben suyu kaynatıp yapıyorum...

Etka dedi ki...

Nette arama yaparken baya kafam karıştı,ama sizin tarifi o piti piti yapıp seçtim. Az önce yaptım,çok leziz oldu, böyle sade ve kolay anlatım için çok teşekkürler. Paylaşımız benim gibi 6 aylık bir evhanımı için inan hayat kurtardı : Çok teşekkürler.

DsHeAsLaN on 8 Temmuz 2011 20:10 dedi ki...

denedm teşekkür ederimm gerçektewn kolay ama bi o kadar da güzell :=)

Adsız dedi ki...

Merhabalar 17 yaşındayım ve sınavlarımın bitmesi nedeniyle mutfakta vakit geçirmeye başladım. Annem çok çalışan bir hanım, bu yüzden elimden geldiğince ona yardım etmeye çalışıyorum. Internette tariflere bakarken blogunuza rastladım ve deneyebileceğim çok güzel tarifler buldum.
Limonatayı ailece çok severiz ama dışarıdakilerin ne kadar katkı maddeli olduğunu tahmin edebiliyoruz. Tarifinizi görür görmez denedim ve çok lezzetli oldu. Çok teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Merhabalar 17 yaşındayım ve sınavlarımın bitmesi nedeniyle mutfakta vakit geçirmeye başladım. Annem çok çalışan bir hanım, bu yüzden elimden geldiğince ona yardım etmeye çalışıyorum. Internette tariflere bakarken blogunuza rastladım ve deneyebileceğim çok güzel tarifler buldum.
Limonatayı ailece çok severiz ama dışarıdakilerin ne kadar katkı maddeli olduğunu tahmin edebiliyoruz. Tarifinizi görür görmez denedim ve çok lezzetli oldu. Çok teşekkür ederim :)

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez