30 Aralık 2008 Salı

Çocuğun ilk altı yılı

Yazan Bal küpü zaman: 20:44












Kızım daha iyi, onu evde neşeli görünce bir daha ne yaparsa yapsın hiç şikayet etmeyeceğim diyorum ama insan unutuyor boşuna dememiş eskiler 'Beşerdir şaşar' diye... İlle unutuyorum.
Bu arada çocuklarla ilgili pek çok kitap okumaya çalışıyorum Haluk Yavuzer'in kitabında oyun ve oyuncaklardan şöyle bahsediyor. Oyun ve oyuncak çocukların doğal yeteneklerini geliştirir, karar vermesini kolaylaştırır, sosyalleştirir.
Özellikle SU ve KUM çocukların 2 yaşından itibaren zihinsel gelişimleri için çok gerekliymiş. Bir arkadaşım bahsetmişti Almanya'da bunun için büyük kum poşetleri satılırmış. Biz ne yapalım uygun bahçe yok diyorsanız çocukların önüne bir tepsiyle tuz dökün, parmaklarıyla şekiller yapsınlar. Hem parmak kasları için de çok faydalıymış. Yada yazın büyük bir leğeni banyoya koyup ellerine kaplar yada oyuncaklar verebilirsiniz. Tabi gözünüzün önünden ayırmayın çünkü bir süre sonra mutfağı yada banyonuzu tanımayabilirsiniz :)
(Daha fazla bilgi için okumadıysanız Haluk Yavuzer'in 'Çocuğunuzun ilk altı yılı' kitabını okumanızı tavsiye ederim.)

3 yorum:

Haydi mutfağa on 30 Aralık 2008 22:29 dedi ki...

inşallah Rabbim bir evlat nasip ettiğinde çocuğuma önerinizi yaptırırım. teşekkürler.

VİRGO on 30 Aralık 2008 22:31 dedi ki...

haluk yavuzer gerçekten iyi bir eğitimci (ayrıca i.ü ed.fak hocamdı)kendisi süper bir insan
tavsiyeleri mükemmel ihşallah uygulayanlardan olalım

Paşa on 31 Aralık 2008 00:09 dedi ki...

bende paşam küçükken önüne herşey koyardım hatta pirinçleri makarnaları bile verirdim.Onlarla oynar mıncıklardı ve herşeyden hevesini aldı şu an çok rahatım bana hiç zararı yok...

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez