24 Aralık 2008 Çarşamba

Şişli Bilim Merkezi Gezimiz

Yazan Bal küpü zaman: 00:55
Belediyenin açtığı merkez, dışarıdan oldukça küçük görünüyor. Ama içerisi ferah. Fizik, kimya ,matematik,biyoloji,astronomi yani bilimin ana konularını gayet anlaşılabilir küçük deneylerle görebiliyorsunuz.

Hafta sonu ve sabah olması nedeniyle boş olan merkezde, bir fizik öğrencisi (6 yaşında ki oğlumun da anlayabileceği düzeyde) güzel bilgilerle bize rehberlik etti. Ve ben gezi boyunca, lise hayatımda, hatta üniversite de bir kere bile fizik deneyi yaptığımızı hatırlayamadım. Sanki fizik teorik olmaya mahkummuş gibi. Belki artık bir şeyler değişmiştir. Ya da özel okullarda hep vardı bilemiyorum. Artık oğlum büyürken göreceğiz.
Bir kaç fotoğraf ekledim, ama görülecek çok şey vardı. Üst katta da ilginç zeka oyunları, bulmacalar, yapbozlar var.


Antalya'da kıyıya vurmuş bir balinanın iskeleti

Bir yaz akşamında samanyolu ve burçlar

Gerçek bir göktaşı 1961 de Sivrihisar'a düşmüş.
tamamı demir metali

Oğlumuz çok eğlendi. Bence çocukların bilimi sevmesi için görsellik şart. Bir de deprem testi yaptık. Küçük bir mutfakta 5 şiddetinde bir deprem yaşıyorsunuz. Düşen bardaklar, tabaklar, açılan dolap kapaklarıyla almanız gereken önlemleri birebir görüyorsunuz.
Çocukların merakını çekmek için pekçok şey yapabiliriz. Herşeyi okuldan beklemek doğru değil sanırım. Özellikle burayı ailecek gezmek çok faydalı oldu.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİRYER HERKESİN GİTMESİNİ ÖNERİYORUM

Adsız dedi ki...

bende yrn gdcm inşallah....

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez