1 Eylül 2009 Salı

Normandiya dün ve bugün

Yazan Bal küpü zaman: 08:21


2. Dünya savaşının seyrini değiştiren meşhur çıkartma ile ünlüdür Normandiya. Dün ve bugüne ait fotoğraflar verilmiş bu sitede. İşin enterasanı o kadar yıkık dökük şehri sadece onarmış ve güzelleştirmiş adamlar. Aslını korumuşlar.

Bizim İstanbul'u düşünüyorum da, o eski resimlerdeki yalılar, köşkler vs. çoğunun yerinde yeller esiyor. Biz yıkıp çirkin apartmanlara dönüştürdük.

İstanbul'u seven bir yabancı yıllar sonra gelmiş İstanbul'a da sormuşlar nasıl buldunuz İstanbul'u diye. "Çok zor buldum" demiş.

Bursa'da da eski Bursa evleri diye nam salmış evlerden neredeyse hiç kalmadı. Bursa'daki Uluumay Osmanlı Halk Kıyafetleri ve Takıları Müzesi'nin bulunduğu Şair Ahmet Paşa Medresesi’ni restore eden mimar ile konuşmuştuk bu yaz. Restorasyona başladıklarında medresenin içinden kamyonlarca çöp çıkardıklarını söylemişti. Yıllarca bakımsız kalmış ve çöplüğe dönmüş.

Çok yazık...

8 yorum:

GeCe on 1 Eylül 2009 11:20 dedi ki...

istanbuldaki evlerin kalmamsının büyük nedeni yangınlar diyorlar genelde türklerin oturduğu evler ahşapmış mesela taksimde ecnebilerin oturdukları yerler hala duruyor ama keşke hepsi kalsaydı

kubra zeynep kara on 1 Eylül 2009 16:47 dedi ki...

evet hepsinin kül olması ne acı

Pembe Tatlar on 1 Eylül 2009 23:56 dedi ki...

Çok üzücü bir olaya...

zehra on 5 Eylül 2009 02:29 dedi ki...

adanada ramazanoglu beylıgınden kalma turkıyenın en eskı ev ornegı olan ramazan oglu konagının tezını hazırladım konaga ılk gıttıgımde ıcerıye gırememıstım copten:( malesef bız gecmısın degerını bılmıyor koruyamıyoruz:(((

DuruButik on 14 Eylül 2009 18:18 dedi ki...

Avrupa'da eski yapılar hala sağlıklı bir biçimde duruyor. Ben çok seviyorum nostalhij geliyor bana. Özellikle Osmanlı evleri harika değil mi? Ama çok azı kaldı şu an.

zeynepin sesi on 17 Eylül 2009 00:13 dedi ki...

gerçekten sanki sadece bi boya badana yapmışlar..aslında mazimiz çok güzel ama koruyamadık ki :(

Ceyda Türkgeldi on 24 Eylül 2009 10:59 dedi ki...

geçmiş bayramınız kutlu olsun.Sevdiklerinizle nice mutlu bayramlara

Adsız dedi ki...

"Merhaba, bloğunuzla ilgili bir şey soracaktım bana mail atabilir misiniz. esra@findirim.com. Teşekkürler. "

 

BalKüpü Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez